צרפת תאסור על שימוש בסמארטפונים בבתי ספר

האיסור יחול גם על מכשירים אחרים המחוברים לאינטרנט כמו טאבלטים • שר החינוך הצרפתי ג'ין-מישל בלנקר: "התפקיד העיקרי שלנו הוא להגן על ילדים ומתבגרים"

בעקבות חוק חדש, צרפת תאסור על שימוש בסמארטפונים בבתי ספר, החל מחודש ספטמבר. האיסור יחול גם על מכשירים אחרים המחוברים לאינטרנט, כמו טאבלטים. המדיניות החדשה נוגעת לילדים בגילאים 3-15, כאשר בתיכונים הבחירה האם לאמץ את האיסור או לא תהיה נתונה להחלטתו של כל בית ספר.

שר החינוך הצרפתי ג'ין-מישל בלנקר אמר בראיון לערוץ BFMTV על המדיניות החדשה כי "אנחנו יודעים היום שיש תופעות של התמכרות למסכים, ושל שימוש לרעה במכשירים הסלולריים. התפקיד העיקרי שלנו הוא להגן על ילדים ומתבגרים. זה תפקיד בסיסי של חינוך, שהחוק הזה מאפשר".

החוק החדש היה אחת מהבטחות הקמפיין של נשיא צרפת עמנואל מקרון. חלק מהמחוקקים הצרפתים טענו שהחוק מיושן, או שהוא לא משנה דבר מכיוון שב-2010 כבר עבר חוק שאוסר על שימוש בסמארטפון במהלך פעילויות לימודיות. החוק החדש מסייג את האיסור ומתיר שימוש בסמארטפונים לתלמידים בעלי מוגבלויות, כל עוד הדבר נעשה למען צרכים לימודיים ובמהלך פעילויות העשרה.

לפי נתוני ARCEP, גוף הרגולציה הצרפתי על טלקומוניקציה, ב-2016 ל-90% מהילדים הצרפתים בגילאי 12-17 היה טלפון סלולרי, לעומת 72% ב-2005.