"מניית ויקטורי בעלת האפסייד הגבוה ביותר מבין המתחרות"

בית ההשקעות אי.בי.אי ציין כי בעוד המתחרות שופרסל ורמי לוי עסוקות בהתרחבות לתחומים חדשים ויקטורי צפויה להמשיך ולהתמקד בפעילות המסורתית • בשורות טובות לוויקטורי גם בגזרת החוב: על רקע שיפור בפרופיל הפיננסי של רשת המזון, העלתה חברת מידרוג את דירוג האג"ח שלה בדרגה אחת, מ-A3 ל-A2

ימים של אופטימיות עוברים על רשת קמעונאות המזון ויקטורי, שקיבלה בשבוע החולף התייחסויות חיוביות הן לגבי מצב החוב שלה והן לגבי תמחור מנייתה.  

בזירת החוב, על רקע שיפור בפרופיל הפיננסי של ויקטורי, חברת מידרוג העלתה את דירוג האג"ח שלה בדרגה אחת, מ-A3 ל-A2 ושינתה את אופק הדירוג מחיובי ליציב. במידרוג מציינים כי ויקטורי מציגה ירידה הדרגתית במינוף, תוך מגמת שיפור מתמשכת "הן בצד הקטנת החוב והן בצד שיפור ברווחיות והגדלת בסיס התזרים התפעולי".

במידרוג סבורים כי לרשת, שבשליטת משפחת רביד, "מיצוב עסקי ושיווקי הולם בקטגוריית הדיסקאונט שבה היא פועלת", וכי אלה "מייצרים לויקטורי יכולת ייצור הכנסות ורווחיות סבירה ביחס לענף ויציבה לאורך זמן". לגבי התרחבות הפעילות, במידרוג מציינים כי ויקטורי "הוכיחה יכולת ביצוע גבוהה, שבאה לכדי ביטוי בפתיחת 18 סניפים מתחילת 2016, בהם סניפים שנרכשו מרשת מגה".

צמיחת הפעילות לפי מידרוג, "צפויה לאורך זמן לתרום לשיפור פיזור ההכנסות בין הסניפים, וכן תומכת בכוח הסחר והמיקוח מול הספקים". במידרוג מעריכים את הגמישות הפיננסית של ויקטורי כגבוהה, "נוכח רמת מינוף נמוכה אשר צפויה להמשיך במגמת השיפור, נגישות טובה למקורות מימון הנתמכת ביחסי כיסוי חוב וריבית מהירים וכן בשל לוח סילוקין נוח של האג"ח".

לוויקטורי סדרת אג"ח נסחרת אחת (א' ), בהיקף של 90 מיליון שקל, אותה הנפיקה לפני שלוש שנים (אוגוסט 2015), במח"מ נוכחי של כ-2.5 שנים והתשואה הנוכחית עליה עומדת על קצת יותר מ-2%. 

התייחסויות חיוביות בולטות של מידרוג ואי.בי.אי לגבי ויקטורי
 התייחסויות חיוביות בולטות של מידרוג ואי.בי.אי לגבי ויקטורי

"קמעונאות - עדיין סיכון גבוה"

ברקע לשיפור הנתונים הפיננסים של ויקטורי, במידרוג מתייחסים למצב שוק הקמעונאות ומציינים כי "התחרות העזה והסביבה המאתגרת אשר אפיינה את ענף הקמעונאות בשנים האחרונות התמתנה במהלך השנה האחרונה, אם כי הענף עודנו מאופיין ברמת סיכון עסקי גבוהה".

לפי מידרוג, מאז קריסת רשת מגה נרשמה מגמה של "הורדת רמת המבצעים ברשתות ורוויה בכמות הסניפים במשק. אין בכך כדי לומר שהענף לא נותר תחרותי מאוד, שכן עדיין קיימים חסמי כניסה נמוכים הבאים לידי ביטוי במספר רב של שחקנים קטנים ומקומיים או רשתות בינוניות בפריסה רחבה יותר, ערך מוסף ובידול נמוכים בין המתחרים בענף וכן נאמנות צרכנים נמוכה (בעיקר בפלח הדיסקאונט)".

תחומים חדשים ומטה מצומצם

בעניין שווי השוק של מניית ויקטורי , בבית ההשקעות אי.בי.אי סבורים בהתייחסות עדכנית שפרסמו כי היא "בעלת האפסייד הגבוה ביותר מבין המתחרות שופרסל ורמי לוי". מניית ויקטורי, המשקפת לרשת שווי נוכחי של כ-600 מיליון שקל, שמרה על יציבות בשנה האחרונה, וזאת לעומת מניית שופרסל  שטיפסה כמעט ב-20% תוך שנה ומניית רמי לוי  שהתחזקה בתקופה זו בכ-5%.

זאת תוך שציינו כי בעוד שתי רשתות הקמעונות הגדולות בבורסה עסוקות בהתרחבות לתחומים חדשים, "ויקטורי צפויה להמשיך ולהתמקד בפעילות המסורתית, בשיפור הרווחיות והפידיון למ"ר, וזאת לאחר כמה שנים של התרחבות מואצת".

ההערכה באי.בי.אי היא כי ההתרחבות של ויקטורי לצד שמירה על מטה פעילות מצומצם יתמכו בצמיחתה וכי העלייה ברווחיות "תנבע בעיקר הודות לשיפור תנאי הסחר שיתמכו במרווח הגולמי. בנוסף, עדכון תנאי הפעילות עם חברת ישראכרט וסביבת המאקרו התומכת צפויים גם הם לסייע לתוצאות של החברה בתקופה הקרובה".

בהתאם לצפי החיובי, באי.בי.אי העלו את המלצתם למניית ויקטורי מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר", ואת מחיר היעד ל-51 שקל - גבוה ביותר מ-20% משוויה הנוכחי.

ויקטורי, שבראשה עומד המנכ"ל אייל רביד, הפעילה בסוף הרבעון הראשון של השנה 45 סניפי סופרמרקט עם שטחי מכירה של כ-51 אלף מ"ר, וחתומה על הסכמים לפתיחת 3 סניפים נוספים בתל-אביב, חדרה וחיפה, אותם היא מעריכה שתפתח במהלך השנה הנוכחית.

ויקטורי לא מסתפקת באלה, ומציינת בדוחות כי היא "ממשיכה לבחון התרחבות בתחום פעילותה, באמצעות רכישת פעילות מרכולים ברחבי הארץ".