הוט | בלעדי

הוט דורשת מהממשלה לא לדון בהקלות לאנלימיטד

משרד התקשורת הזדרז ומעלה לסדר יומה של הממשלה את הצעת המשרד להקל על פריסת הסיבים האופטיים של חברת אנלימיטד ל–40% פריסה • הוט בדרך לבג"ץ

איוב קרא טל גרנות גולדשטיין/ קרדיט: משרד התקשורת
איוב קרא טל גרנות גולדשטיין/ קרדיט: משרד התקשורת

משרד התקשורת טרם פרסם בפומבי את תוצאות השימוע בעניין צמצום הפריסה האוניברסלית של מיזם הסיבים האופטיים אנלימיטד, וכבר מזדרז להעלות את ההחלטה לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב. בעקבות זאת שיגרה הוט אתמול בערב מכתב בהול למשרד התקשורת בו היא דורשת להסיר את ההחלטה מסדר היום של הממשלה. ככל הנראה הוט בדרכה לבג"ץ בנושא הזה.

ההתפתחות המשמעותית בסיפור החלה כאשר משרד התקשורת החליט השבוע לאשר לאנלימיטד צמצום הפריסה האוניברסלית שבה היא חייבת ברישיונה, לפריסה בהיקף של 40% בלבד. ההחלטה נובעת מהתנאי שהציבה סלקום לפיו היא לא תרכוש את המיזם ללא צמצום הפריסה. במצב כזה אנלימיטד הודיעה שהיא לא תוכל להתקיים ללא הזרמת הון מבעלים חדשים, והיא תיסגר.

המשרד קיבל את הבקשה של אנלימיטד למרות התנגדויות לא פשוטות בכלל מצד הוט, בזק וגורמים נוספים. בזק והוט העלו שורה של טיעונים חזקים מדוע אי אפשר לאשר הקלה לאנלימיטד - מה שיוצר תקדים שאומר שכל פעם שחברה מסחרית נכשלת המדינה מיד קמה לעזרתה ומחלצת אותה כלכלית. במצב כזה, נשאלת השאלה מתי ובאילו תנאים קמה המדינה לעזור לחברות שנכשלו כלכלית, ומדוע משלם המסים צריך למממן חברות כושלות.

בעקבות הפרסום ב"גלובס" ביום רביעי על החלטת משרד התקשורת, פנתה הוט אתמול והעלתה שורה של דרישות, וביניהם לעצור את התהליך, לאפשר לה לרכוש מניות במיזם אנלימיטד, וכן לאפשר נגישות לתשתיות חברת החשמל עליהן פועל המיזם, לטובת פריסת סיבים אופטיים לבתים.

כאמור, המשרד לא נענה לבקשות של הוט, ואתמול בערב התברר לחברה כי המשרד כבר רץ להביא את ההחלטה לאישור הממשלה. האחרונה נדרשת לאשר את ההחלטה משום שהמיזם הוקם דרך יוזמת ממשלה להאיץ את התחרות בעולמות פריסת הסיבים האופטיים ולהביא להקמתה של תשתית תקשורת שלישית מתחרה להוט ולבזק.