המפעלים שמייצרים רכיבים לאפל שותקו בגלל התקפת וירוס

יצרנית השבבים הגדולה בעולם, חברת TSMC, הפסיקה את פעולתם של מספר מפעלים במהלך סוף השבוע • מנכ"לית TSMC, לורה הו: "החברה הותקפה באמצעות וירוסים בעבר, אך זו הפעם הראשונה בה וירוס תקף את קווי הייצור" • החברה הצהירה כי הווירוס לא הגיע למערכות שלה בשל מתקפה של האקר

שבבים / צילום: שאטרסטוק
שבבים / צילום: שאטרסטוק

יצרנית השבבים הגדולה בעולם, חברת TSMC, הפסיקה את פעולתם של מספר מפעלים במהלך סוף השבוע לאחר שהמערכות שלה נפגעו מווירוס. TSMC מספקת רכיבים לאפל, אנבידיה, קואלקום, ADM וחברות נוספות. החברה אמרה לבלומברג כי דרגת הפגיעה שונה בין המפעלים השונים, וכי תספק פרטים נוספים ביום שני לאחר שתסיים להעריך את המצב. מנכ"לית TSMC לורה הו אמרה כי החברה "הותקפה באמצעות וירוסים בעבר, אבל זו הפעם הראשונה בה וירוס תקף את קווי הייצור".

המפעלים ישובו לפעול היום (א') או מאוחר יותר השבוע. החברה הצהירה כי הווירוס לא הגיע למערכות שלה בשל מתקפה של האקר. בחברה לא אמרו אם קווי הייצור שנפגעו היו אלה שמייצרים מעבדים עבור אפל, וגם לא ציינו מהו הנזק הכספי שייגרם בעקבות המתקפה.

תזמון המתקפה הוא קריטי מכיוון שחברות רבות מתכוננות עכשיו להשקות של מוצרים חדשים בסתיו. בחודש מאי TSMC החלה לייצר שבבי A12 עבור אפל, שככל הנראה יותקנו באייפונים החדשים שייצאו בהמשך השנה. המעבדים יהיו בגודל 7 ננומטר, דבר שאמור להפוך את השבבים לקטנים, מהירים ויעילים יותר.