שכר בעז צפריר, מנכ"ל ממן, אושר שלא כחוק בשל סיווג שגוי

מנכ"ל רכבת ישראל לשעבר, בעז צפריר, משמש כמנכ"ל חברת מסופי המטען ממן כבר יותר מ-3 חודשים, אלא שכעת מתברר כי שכרו בחברה אושר שלא כחוק בשל סיווג לא נכון של הצבעתה של חברת אל-על, המחזיקה ב-15% ממניות ממן

מנכ"ל רכבת ישראל לשעבר, בעז צפריר, משמש כמנכ"ל חברת מסופי המטען ממן כבר יותר מ-3 חודשים. אלא שכעת מתברר כי שכרו בחברה אושר שלא כחוק בשל סיווג לא נכון של הצבעתה של חברת אל-על, המחזיקה ב-15% ממניות ממן.

אל-על, כך התברר היום, בחרה לסווג עצמה כמי שאינה בעלת עניין אישי בהצבעה, וזאת למרות הקשרים העסקיים הקיימים בין אל-על לבין ממן. למעשה, בין שתי החברות קיים הסכם מפברואר 2010, שבמסגרתו מעניקה ממן שירותים שונים לאל-על וללקוחותיה במסוף המטענים בתנאים ובתמורה שסוכמו ביניהן. במסגרת אותו ההסכם גם קיבלה אל-על את מניות ממן שברשותה וכן אופציות לרכישת עוד 10% ממניות ממן.

את הבעייתיות שבין ההסכם הקיים לבין הסיווג בהצבעה, התבקשה אל-על להסביר לרשות ניירות ערך, אולם הסבריה נדחו בידי סגל הרשות, שחייב את אל-על לשנות את סיווגה לבעלת עניין אישי. בעקבות שינוי הסיווג התברר כי הסכם השכר של צפריר לא זכה לרוב בקרב בעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי בהצבעה, ובשל כך נדרשת ממן לאשר הסכם זה מחדש.

תנאי העסקתו של המנכ"ל הנכנס צפריר כללו במקור שכר בסיס ברוטו של 86 אלף שקל בחודש (צמוד למדד המחירים לצרכן), הפרשות לרנות פנסיה והשתלמות, רכב בעלות של 300 אלף שקל ובגילום מלא וכן מענק של 3.4% מהרווח הנקי של ממן תחת תנאי סף שונים. אלא שכעת עשויה ממן לבוא בדברים עם הגופים המוסדיים ולבחון את השינוי של חלק מהתנאים, במטרה לזכות בתמיכתם הגורפת להסכם השכר.

ממן סיכמה את הרבעון הראשון של 2018 עם הכנסות של 217.4 מיליון שקל, המשקפות צמיחה של 2.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של החברה גדל ברבעון הראשון ב-4.5% לעומת הרבעון המקביל ל-5.8 מיליון שקל. ב-2017 כולה רשמה ממן הכנסות של 888.4 מיליון שקל ורווח נקי של 22.6 מיליון שקל.