איזו שלישייה רכשה בניין משרדים בלונדון ב-450 מיליון שקל?

חברת ההשקעות בנדל"ן האמריקאית-ישראלית תחזיק ב-75% מהנכס, Relay Building שברובע אלדגייט, והיתרה תהיה בידי צמד אנשי העסקים

קו הרקיע של לונדון / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
קו הרקיע של לונדון / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

חברת ההשקעות בנדל"ן האמריקאית-ישראלית הרבור גרופ, וצמד אנשי העסקים חזי חרמוני ויעקב אנגל, השלימו לאחרונה את רכישת בניין המשרדים Relay Building שברובע אלדגייט שבלונדון, בתמורה לכ-450 מיליון שקל. ככל הידוע תחזיק הרבור גרופ ב-75% מהנכס, והיתרה תהיה בידי חרמוני ואנגל.

על פי גורמים המעורים בעסקה, הנכס נבנה בשנת 2014, הוא מושכר במלואו והוא כולל כ-10,000 מ"ר של שטח משרדים ומסחר. בין השוכרים בבניין רשת הסופרים TESCO, חברת המזון PRET A MANGER, חברת DXI וגם החברה הישראלית MINDSPACE.

עבור הרבור גרופ, שצמחה ומתמקדת בעיקר בנדל"ן בארה"ב, מדובר בעסקה נוספת באנגליה, שם היא פועלת ליצירת פורטפוליו נכסים משמעותי בלונדון. במסגרת זו היא כבר רכשה בשנתיים האחרונות נכסים בהיקף של כ-70 מיליון ליש"ט. כך, לדברי ג'ורדן סלון, יו"ר ומנכ"ל הרבור גרופ, "אנו מאמינים בלונדון כעיר המהווה את מרכז העולם העסקי בשילוב חיים קוסמופוליטיים, זאת לאחר שזיהינו חלון הזדמנויות בשוק הנדל"ן המקומי, שנוצר בתקופה זו כתוצאה מיישום ההחלטה של אנגליה לצאת מכלכלת הגוש האירופי (הברקזיט, ר' ש')". ג'י צביבל, מנכ"ל הרבור גרופ ישראל, הוסיף כי "עסקה זו ממחישה את יכולות החברה לאתר נכסים איכותיים גם מחוץ לגבולות ארה"ב. הבניין מושכר במלואו כבניין משרדים ושטחי מסחר, ואנו ממשיכים לבחון עסקאות חדשות התואמות לאופיה של החברה ולהרחבת פורטפוליו הנכסים".

עבור חזי חרמוני, לשעבר מנכ"ל תדיראן קשר, ובנו רונן, זו לא הרכישה הראשונה של נדל"ן בבריטניה. בשנת 2014 סיפר חרמוני ל"גלובס" כי בבעלות החברה המשפחתית פורטפוליו של שמונה נכסים מסחריים, בהיקף של כ-70 מיליון פאונד, בין היתר בלונדון, בליברפול ובניוקאסל, שבחלקם נרכשו בשותפות עם היזם יעקב אנגל. לדברי רונן חרמוני על אודות הרכישה הנוכחית ,"הבניין הינו באחד האזורים המרכזיים והמבוקשים בלונדון".

גם יעקב אנגל הוא שם מוכר בעולם העסקי הישראלי, בדגש על שוק הנדל"ן. הוא היה בעבר אחד היזמים הבולטים בתחום הבנייה למגורים בישראל ובמזרח אירופה, עם קבוצת הנדל"ן "לגנא הולדינגס", שאותה מכר ב-2006 לאזורים של שעיה בוימלגרין, תמורת 430 מיליון שקל. זמן קצר לאחר מכן, כשהיכה המשבר הגלובלי, קרסו עסקי החברה. בהמשך הקים אנגל את חברת "אנגלאינווסט", שפעלה בתחום התשתיות והכרייה בהודו, באפריקה וברוסיה. עם השנים הוא החל לפעול גם בייזום פרויקטים של תמ"א 38.

בין משקיעי הרבור גרופ נמנים משקיעים פרטיים ומוסדיים מהעולם ומישראל, ביניהם מיטב דש, קרנות הפנסיה עמיתים, כלל ביטוח, מגדל ומנורה. הרבור גרופ מחזיקה ומנהלת היקף נכסים של למעלה מ-7 מיליארד דולר, הכוללים כ-30 אלף יחידות דיור (מולטי פמילי), כ-450 אלף מ"ר של נדל"ן מסחרי וכן הלוואות מזנין וחוב בכיר.