מוצר ראשון לסטארט-אפ מג'יק ליפ: משקפי מציאות מעורבת

לאחר שבע שנים של פיתוח סודי וגיוסי הון בסך 2.3 מיליארד דולר, המשקפיים זמינים לרכישה • מחירם 2,295 דולר, ובשלב זה הם זמינים בארה"ב בלבד

משקפי המציאות המעורבת של מג'יק ליפ / צילום: magicleap.com
משקפי המציאות המעורבת של מג'יק ליפ / צילום: magicleap.com

אחרי שנים של ציפייה, הסטארט-אפ מג'יק ליפ, שמפתח משקפיים עם טכנולוגיית מציאות מעורבת (MR) מוציא מוצר ראשון לשוק. עדיין לא מדובר במשקפי MR לשוק הצרכני, אלא במוצר שמיועד בעיקר לאמנים ומפתחים בשם Magic Leap One Creator Edition. המשתמשים יוכלו לנסות מספר מוגבל של חוויות באמצעות המוצר החדש, ולפתח אפליקציות עבורו.

המשקפיים זמינים לקנייה בעלות 2,295 דולר, ובשלב זה רק בשש ערים בארה"ב - שיקגו, לוס אנג'לס, מיאמי, ניו יורק, סן פרנסיסקו וסיאטל. רכישת המוצר נעשית דרך אתר החברה, והמזמינים יקבלו משלוח חינם עד הבית, בתוספת הדרכה בת 30-60 דקות מנציג שיסייע להם להגדיר את המערכת ולהתאים את המשקפיים למידותיהם.

המוצר מורכב משלושה חלקים: משקפיים, מחשב ושלט. אורך חיי הסוללה של המחשב יספיק לשלוש שעות לדברי החברה, הוא מכיל מעבד Tegra X2 של אנבידיה, ושטח אחסון של 128 ג'יגה בייט. המוצר מיועד לשימוש ביתי, ומאפשר קישוריות ווי-פיי ובלוטות' בלבד.

המשקפיים מגיעים עם מספר אפליקציות, ובהן דפדפן אינטרנט בשם Helio, מערכת צ'טים, אפליקציות למיקום אובייקטים וירטואליים ודמו למשחק בשם Dr. Grordbort’s Invaders. המפתחים יוכלו לקבל גישה גם לקוד המקור של מג'יק ליפ, והחברה מפעילה עבורם פורטל עם הדרכות וערכת פיתוח תכנה. רוני אבוביץ, מנכ"ל ומייסד מג'יק ליפ סירב לומר לבלומברג כמה יחידות החברה מקווה למכור השנה, ותיאר את ההשקה כחווית למידה עבור החברה.

המוצר הראשון של החברה יוצא לשוק לאחר שבע שנים של פיתוח סודי, גיוסי הון של 2.3 מיליארד דולר, והכרזות של החברה שמתארות את הטכנולוגיה שהיא מפתחת כמהפכנית. מג'יק ליפ תערוך כנס מפתחים ראשון באוקטובר, שיתמקד ביכולת ליצור חוויות משותפות עבור מספר אנשים שמרכיבים את המשקפיים וצופים באותם תכנים בו זמנית.