הממשלה אישרה הקמת ועדה שתפעל לקיצור הבירוקרטיה

(עדכון) הוועדה אמורה לגבש המלצות לפישוט וקיצור הליכים הדרושים להקמת מפעלים מתקופה של כ-4-6 שנים לכשנה וחצי • אלי כהן: "חדשנות בבירוקרטיה תסייע למשקיעים"

שר האוצר, משה כחלון / צילום: משה מילנר, לע"מ
שר האוצר, משה כחלון / צילום: משה מילנר, לע"מ

הממשלה אישרה היום (א') הצעה להקמת ועדה לבחינת המהלכים לשיפור הסביבה העסקית והתכנון בתעשייה, שתגבש המלצות לפישוט וקיצור הליכים הדרושים להקמת מפעלים מתקופה של כ-4-6 שנים לכשנה וחצי. הוועדה תורכב מצוות בין משרדי בראשות מנכ"ל משרד הכלכלה ומנהלת מנהל התכנון במשרד האוצר, והיא תגיש המלצות בנושא בתוך 8 חודשים.

על פי הצעת המחליטים שהגישו שר האוצר משה כחלון ושר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, הוועדה תפעל למיפוי חסמים שמקשים על התעשיינים ותפעל להסרתם; תקל בהליכי תכנון של מפעלים - תוך יעול תהליכי הקצאת הקרקעות לתעשייה; שיפורים בהסכמי הפיתוח והחכירה וייעול תהליכים הקשורים להרחבה ולאכלוס של אזורי תעשייה.

בין השאר, הוועדה תגדיר ותמפה את התעשייה על סוגיה השונים - תוך התייחסות להיקפי השטחים שהיא תדרוש בשנת 2040, וזאת, בהתבסס על יעדי אוכלוסיה שנקבעו בתכנית האסטרטגית לדיור ואושרה בממשלה במרץ 2017. במשרדי האוצר והכלכלה אמרו כי מהלכים אלה יעודדו השקעות ויזמות בתעשייה.

ההצעה באה על רקע הרגולציה הנרחבת שמעיקה על התעשייה, דירוגה במקום ה-54 במדד נוחות עשיית העסקים של הבנק העולמי, הימשכות תהליכים תכנוניים וכפל בירוקרטיות שמאריכים משמעותית את משך הזמן למתן מענה למשקיעים בתעשייה.

שר הכלכלה והתעשייה כהן אמר כי "לצד המענקים והטבות המס לתעשייה, צמצום הרגולציה וקיצור משך הזמן להקמת מפעל הם כלי נוסף לתמרץ יזמים ומשקיעים להקמת מפעלים חדשים בישראל. חדשנות בבירוקרטיה תסייע למשקיעים".

שר האוצר כחלון מסר כי "צמצום הביורוקרטיה והקלה על פתיחת מפעלים תסייע לנו להמשיך ולהצמיח את המשק וליצור מקומות עבודה נוספים - בשכר הוגן".