נפרדים מהחינוכית: 10 דברים שלא ידעתם על קישקשתא

כמה כסף קיבל קישקשתא על תפקידו כפרזנטור של מועצת החלב? ומה הקשר בינו לבין אולימפיאדת לונדון שהתקיימה בשנת 2012?

1. התוכנית ״מה פתאום?!״ בכיכובה של הבובה קישקשתא מנתה 121 פרקים שמרביתם צולמו בין השנים 1976 ל-1981, תחילה בשחור-לבן ולאחר מכן בצבע.

2. את קישקשתא דובב השחקן אבי יקיר, והוא היחיד מבין השחקנים על הסט שהיה לו טקסט כתוב (שאותו כתבה תמי אדר). לרוב התוכנית צולמה בטייק אחד, למעט מקרים שבהם בצבצו תלתליו של יקיר והיה צורך בצילום מחדש. 

3. את הקיסמים שהיו תקועים באוזני הצבר של קישקשתא היה צורך לנעוץ בכל פרק מחדש. 

4. ב-2011 חזר קישקשתא למסכים כפרזנטור של מועצת החלב, עם מסר לצריכת שלוש מנות ביום. החינוכית קיבלה 200 אלף שקל עבור הקמפיין. 

5. לקראת אולימפיאדת לונדון 2012 נבחרה בובת קקטוס בשם ״שפיציק״ כקמע של חברי המשלחת הישראלית על-ידי הוועד האולימפי. לאור הדמיון לדמותו של קישקשתא הגישה החינוכית תביעה כנגד הוועד האולימפי בטענה להפרת זכויות יוצרים. בית המשפט קבע כי הוועד לא יוכל לעשות שימוש בדמות הקקטוס. 

6.  בשנת 2017 הועלו לערוץ היוטיוב של הטלוויזיה החינוכית שתי תוכניות פיילוט של "מה פתאום?!" משנת 1982 שמעולם לא שודרו, ובהן יש לקישקשתא שיער על ראשו. 

7. ב-2007 הונפק בול רשמי עם דמותו של קישקשתא על-ידי דואר ישראל. 

8. בפרק אחד שצולם במהלך טיול התווספו לקשקשתא רגליים שנתפרו לבובת הגרב. מהר מאוד הבינו שהרגליים לא מתאימות, הן נעלמו וקישקשתא חזר למתכונתו הנוכחית.

9. שלמה ניצן שהיה מבין מגישי התוכנית הוא גם דודלי מ"רגע עם דודלי". 

10. ב-2014 הוציא הזמר עמיר בניון את השיר קישקשתא "טראומת ילדות". בין המילים: "קישקשתא, קקטוס קוצני, תדע שלעולם לא אסלח לך על כל הפעמים שהבהלת אותי... בגללך בכלל לא נרדמתי במיטתי, מרוב הפחד ממך קישקשתא. גם הקול וגם הלוק המוזר שהכניס אותי למעין שיתוק קצר. מאז ידעתי שבגללך אהיה מכור לבקבוק... זה לא באשמתך קיקשתא... אתה רק בובה בעל כורחך... עדיין קשה לי מאוד לסלוח לך".