הותר לפרסום: שרי אריסון נחקרה בפרשת השוחד בשיכון ובינוי

במשרדי להב 433 של המשטרה רוצים להבין עד כמה גבוה בפירמידה של קבוצת שיכון ובינוי וקבוצת אריסון עולה פרשת השוחד לכאורה, והאם מנגנון השוחד הנחקר הובא גם לידיעת אריסון ומקורבים אחרים לה בתוך הקבוצה

שרי אריסון היא הבכירה בשיכון ובינוי שנחקרה במשטרה במסגרת פרשת השוחד בחברה - כך הותר היום (א') לפרסום. מדובר בפרשה בינלאומית שעניינה מתן שוחד על ידי חברת שיכון ובינוי , הבונה בארץ וברחבי העולם, במסגרתה הועברו לכאורה תשלומי שוחד לנציגי ממשל זרים, בד בבד עם ביצוע עבירות נוספות.

על פי החשד, תשלומי השוחד נועדו לאפשר ביצועם של מיזמי בנייה בהיקף של מאות מיליוני דולרים בקניה ובמדינות נוספות בעולם. מדובר בסבב נוסף של חקירות במסגרת החקירה שפרצה בפברואר השנה. במשרדי להב 433 של המשטרה רוצים להבין עד כמה גבוה בפירמידה של קבוצת שיכון ובינוי וקבוצת אריסון עולה פרשת השוחד לכאורה, והאם מנגנון השוחד הנחקר הובא גם לידיעת אריסון ומקורבים אחרים לה בתוך הקבוצה.

אשת העסקים שרי אריסון ועורך דינה נתי שמחוני בהגיעם לחקירה / צילום: יוסי זליגר
 אשת העסקים שרי אריסון ועורך דינה נתי שמחוני בהגיעם לחקירה / צילום: יוסי זליגר

בחודש שעבר נעצר ונחקר משה לחמני, יו"ר שיכון ובינוי, בחשד למעורבות בפרשת השוחד, וכן נפתח סבב חקירות נוסף של החשודים "הוותיקים" בה ונחקרו, שוב, מנכ"ל שיכון ובינוי לשעבר, עופר קוטלר, יו"ר שיכון ובינוי לשעבר רוית ברניב, ומנכ"ל SBI - סולל בונה ארצות חוץ, רוני פאלוך.

תגובת קבוצת אריסון: "שרי אריסון ואפרת פלד זומנו מבעוד מועד למשרדי להב 433. הן שיתפו פעולה באופן מלא וסמוכות ובטוחות כי לא דבק כל רבב בהתנהלותן - וכי זו גם תהא מסקנת גורמי האכיפה. לקבוצת אריסון אפס סובלנות לכל התנהלות בלתי תקינה. הקבוצה פעלה, פועלת ותפעל להטמעת סטנדרטים ערכיים גבוהים בכל עשייתה ותחומי השקעותיה בישראל ובעולם - ותמשיך בעשייה עם ערך מוסף לטובת הכלכלה, החברה והסביבה".

אפרת פלד / איור: גיל ג'יבלי
 אפרת פלד / איור: גיל ג'יבלי