לפיד לנתניהו: "העבר את חוק הגיוס או בוא נלך לבחירות"

יו"ר מפלגת יש עתיד התייצב הבוקר בלשכת הגיוס בתל השומר וקרא לנתניהו שלא להיכנע לחרדים • "יש לך את הקולות שלנו כדי להעביר את החוק הזה. אין שום סיבה עוד פעם להתבזות בפני ליצמן והאדמו"ר מגור"

יאיר לפיד בלשכת הגיוס / צילום: יש עתיד
יאיר לפיד בלשכת הגיוס / צילום: יש עתיד

אתמול (א') הודלפו מישיבת הממשלה המגעים בתוך הקואליציה להגיע להסכמות בציר יעקב ליצמן-אביגדור ליברמן-בנימין נתניהו בנוגע לתוכנו של חוק הגיוס, וההנחה היא שאם נתניהו לא יצליח לכנס את כל הצדדים להסכמה, הוא יחפש תאריך מוסכם על כולם להליכה לבחירות כלליות לכנסת ה-21.

הבוקר יו״ר יש עתיד ח״כ יאיר לפיד לא בזבז זמן, ופתח הלכה למעשה את הקמפיין שלו מחוץ לבסיס הקליטה והמיון בתל-השומר. לפיד התייצב מחוץ לבקו״ם וקרא לנתניהו שלא להיכנע לחרדים. "בוא נעביר את החוק או בוא נלך לבחירות" אמר לפיד.

כזכור, בחודש מאי 2018 תמכה מפלגת יש עתיד בגרסת חוק הגיוס המרוכך והגמיש, וכך למרות ששתי הסיעות החרדיות - ש״ס ויהדות התורה - יצאו מן המליאה ולא הצביעו, החוק עבר בקריאה ראשונה. מיד לאחר מכן הצהירו לפיד וליברמן שלא יתנו יד לשינוי החוק, ואילו ליצמן הצהיר שאם החוק לא ישונה לקראת הקריאה השנייה והשלישית - הוא יפרוש מן הקואליציה.

הצבת הנושא הזה בחזית הפוליטית היא קרקע נוחה עבור לפיד. הבוקר הוא אמר: "מה נגיד לצעירים המדהימים שהולכים ומתגייסים לצה"ל אם ראש הממשלה שוב ישחרר את החרדים בגלל סחטנות פוליטית? באתי ליום הגיוס של מחזור אוגוסט כדי להגיד לנתניהו "יש לך את הקולות שלנו כדי להעביר את החוק הזה. אין שום סיבה עוד פעם להתבזות בפני ליצמן והאדמו"ר מגור".