נפרדים מהחינוכית: 10 דברים שלא ידעתם על "רגע עם דודלי"

מי גילם את דודלי בפרק הפיילוט? למה 6 מתוך 24 הפרקים של רגע עם דודלי נחשבו במשך שנים כאבודים? ואיך דודו טופז קשור לתוכנית?

1. רק פרק אחד של הסדרה "רגע עם דודלי" ששודרה במשך 5 שנים צולם בצבע. שאר התוכניות, ששודרו בין השנים 1981-1976 (ולאחר מכן בשידורים חוזרים), צולמו בשחור-לבן.

2. ל"רגע עם דודלי" נולדה תוכנית-בת, "בבית של פיסטוק", שהופקה ב-1981, אחרי ששלמה ניצן, שגילם את דודלי בעל המכולת ואת חביתוש הרובוט המדבר, החליט לפרוש. 

3. דודו טופז הוא שהגה את השם פיסטוק ואף נבחן לתפקיד דודלי. 

4. בשיר הפתיחה שכתבה מירה מאיר מתחיל הבית השני במשפט "לי חבר קוראים לו רגע, בוב נחמד וממש פגע". המילה בוב (צורת זכר לבובה) נהגית בטעות כ"הוא נחמד וממש פגע".

5. 6 מתוך 24 הפרקים של רגע עם דודלי נחשבו במשך שנים כאבודים, כולל הפרק הראשון, מהסיבה שהסרטים המקוריים לא הועברו לפורמט מודרני. ב-2008 שוחזרו כל הפרקים בהצלחה.

6. בשנה שעברה חשפה החינוכית את פרק הפיילוט שצולם ב-1975 אך מעולם לא שודר. בפרק זה מגלם השחקן רולף ברין את דודלי. 

7. בשנת 2005 אמר הבמאי אבי נשר בראיון כי עלה רעיון להפוך את "רגע עם דודלי" לסרט, מחשבה שלא יצאה אל הפועל. 

8. כל תוכנית נפתחה בקטע אנימציה קצר שהיה בנוי סביב דמותה של "ציפי", הציפור שאותה צייר טוביה קורץ, שהיה אחראי על יצירת הפרפרים מהתוכנית "פרפר נחמד". את התוכנית הפיקה שושנה צחור, שהפיקה, בין היתר, גם את "פרפר נחמד", "הבית של פיסטוק", "מה פתאום?!" ו"ציפיטפוט". 

9. העובדה שאת רגע, בובה-זכר, גילמה אישה (ציפי מור) שטישטשה את המראה הנשי שלה, זכתה לדיון ציבורי בשעתו. מור נבחרה לגלם את רגע, ורק לאחר מכן נבחר דודלי. לפני שהחלו צילומי התוכנית, נכנסה מור להריון, והצילומים הוקפאו למשך שנה.

10. בשנת 2006, לרגל חגיגות ה-40 לחינוכית, זכתה "רגע עם דודלי" (ובצדק) בתואר התוכנית האהובה ביותר בטלוויזיה החינוכית.