אג"ח מדלי קפיטל זינקו לאחר הכרזת המיזוג עם סיירה אינקום

5% ביומיים - זהו שיעור העלייה באג"ח חברת האשראי האמריקאית • המיזוג של שתי החברות הפועלות תחת אותה חברת ניהול צפוי להפחית את שיעור המינוף של מדלי

 שתי חברות הפועלות תחת אותה חברת ניהול / צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
שתי חברות הפועלות תחת אותה חברת ניהול / צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

אגרות החוב של חברת האשראי האמריקאית מדלי קפיטל זינקו ביומיים האחרונים בכ-5%, לאחר שהחברה הכריזה כי תתמזג אל תוך חברת סיירה אינקום. המיזוג של שתי החברות הפועלות תחת אותה חברת ניהול צפוי להפחית את שיעור המינוף של מדלי קפיטל ובחברת הדירוג S&P מעלות כבר הכריזו אתמול כי המיזוג הצפוי עשוי להוביל להעלאת דירוג האג"ח הלא מובטחות שהנפיקה מדלי קפיטל בת"א.

מדלי קפיטל היא חברה לפיתוח עסקים (BDC), שעוסקת במתן אשראי לחברות בארה"ב. בינואר השנה השלימה מדלי קפיטל רישום כפול של מניותיה למסחר בת"א ובנוסף גייסה כאן 413 מיליון שקל בהנפקת אגרות חוב לציבור.

אגרות החוב של מדלי קפיטל זכו במקור לדירוג A פלוס מ-S&P מעלות, אולם באפריל השנה כבר הופחת הדירוג בדרגה אחת ל-A על רקע הביצועים החלשים של החברה. כעת הודיעה כאמור חברת הדירוג כי היא מכניסה את האג"ח לרשימת המעקב עם השלכות מתפתחות, על רקע האפשרות להשלמת עסקת המיזוג ולשיפור שהיא תביא לביצועי תיק ההשקעות של מדלי קפיטל. 

בסוף השבוע הודיעה מדלי קפיטל כי תתמזג אל תוך סיירה אינקום, כשבמקביל תרכוש סיירה את מדלי מנג'מנט (חברת הניהול של שתיהן). במסגרת המיזוג, יוקצו לבעלי המניות ואיגרות החוב של מדלי קפיטל ניירות ערך מקבילים של סיירה במקום ניירות הערך הקיימים שבבעלותם. כך, בעלי אג"ח מדלי קפיטל יקבלו אג"ח של סיירה הממוזגת, ובעלי המניות של מדלי קפיטל יקבלו 0.805 מניות של סיירה הממוזגת עבור כל מניית מדלי שבידם. מניות אלו גם יירשמו למסחר בבורסה בת"א.

במדלי קפיטל הסבירו כי המיזוג יביא לשיפור ביעילות התפעולית, ייצור מאזן חזק יותר ופורטפוליו מגוון יותר. הדירקטוריונים של שלוש החברות אישרו פה אחד את המיזוג, אולם הוא כפוף עדיין לאישור האסיפה הכללית של בעלי מניותיה של מדלי קפיטל.

במדלי קפיטל גם ציינו כי הגוף הממוזג צפוי להיות השני בגודלו מבחינת היקף נכסים בתחום החברות לפיתוח עסקים (BDC) המנוהלות באופן עצמאי והשביעי בגודלו מבין כלל החברות הנסחרות בוול סטריט בתחום זה. הגוף הממוזג ינהל נכסים בהיקף של מעל 5 מיליארד דולר, כולל 2 מיליארד דולר בניהול פנימי, והשווי הנכסי הנקי שלו יסתכם בכ-1.1 מיליארד דולר. 

בעקבות העליות אתמול, אג"ח מדלי עולה 4% מאז החלה להיסחר
 בעקבות העליות אתמול, אג"ח מדלי עולה 4% מאז החלה להיסחר

מעבר להפסד גבוה

במקביל לעדכון בדבר המיזוג, פרסמה מדלי קפיטל את תוצאותיה הכספיות לרבעון שהסתיים ביום 30 ביוני של 2018. החברה הציגה ברבעון הפסד כולל של 26.7 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-3 מיליון דולר שרשמה ברבעון המקביל.

על המעבר להפסד הגבוה השפיעה נפילה חדה בהכנסות נטו מריבית (NII) ל-900 אלף דולר בלבד ברבעון שהסתיים בסוף יוני, וזאת לעומת 9.7 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. היקף המאזן של מדלי עמד בסוף יוני על 789 מיליון דולר וההון העצמי על 350 מיליון דולר. לחברה היו מזומנים חופשיים בהיקף של 144 מיליון דולר.

נכון לסוף יוני 2018, כ-10% מתיק הנכסים של מדלי קפיטל סווג כהלוואות שאינן נושאות ריבית, אולם נתח זה צפוי לרדת לכ-6.4% בחברה הממוזגת. כמו-כן, כ-11% מתיק ההלוואות של מדלי קפיטל היו הלוואות ותיקות (Legacy) שניתנו עד סוף 2014 כחלק מהאסטרטגיה הקודמת של החברה ונחשבות כפחות איכותיות. לאחר המיזוג Pro Forma, נתח זה מתיק ההלוואות צפוי לרדת לכ-5%.