אפרת פלד | בלעדי

להיות אשת אמונה של אריסון: פלד נהנית מ-18 מ' ש' בשנה

לפי נתונים שהגיעו לידי "גלובס" פלד, שנחקרה אתמול ביחד עם אריסון בפרשת השוחד לכאורה בשיכון ובינוי, היא המנהלת השכירה המתוגמלת ביותר במשק הישראלי • גורמים במערכת העסקית העריכו בעבר שפלד בעלת "ייפויי כוח" מאריסון לנהל כראות עיניה את העסקים השונים בקבוצה

אפרת פלד / צלם: תמר מצפי
אפרת פלד / צלם: תמר מצפי

עלות שכרה של אפרת פלד בשנה האחרונה בקבוצת אריסון עמדה על כ-18 מיליון שקל, 1.5 מיליון שקל בחודש, כך נודע ל"גלובס". השכר הזה הופך את פלד למנהלת השכירה המתוגמלת ביותר במשק הישראלי. על-פי הערכות, פלד קיבלה שכר דומה בשנים האחרונות, מדי כל שנה, כך שצברה עשרות מיליוני שקלים בקבוצת אריסון. פלד, כזכור, נחקרה אתמול באזהרה יחד עם שרי אריסון בפרשת השוחד לכאורה בחברת שיכון ובינוי, שבה היא משמשת כדירקטורית. חשוב להדגיש שמדובר בשכר בחברות הפרטיות של אריסון ולא מדובר בחברות ציבוריות או בחברה פיננסית, ששכר הבכירים בה מוגבל על-פי החוק לעלות שכר של 2.5 מיליון שקל בשנה. עם זאת, קבוצת אריסון בניהולה לא השביחה את עצמה בתקופת ניהולה, בלשון המעטה, ולאחרונה אף מכרה את השליטה בשיכון ובינוי בהנחה של כרבע מיליארד שקל (דיסקאונט של 15%-20%) על מחיר השוק.

פלד נחשבת ליד ימינה של אריסון ולמוציאה ולמביאה של עסקיה בישראל, כולל שתי האחזקות הבולטות: גרעין השליטה בבנק הפועלים ועד לאחרונה השליטה בשיכון ובינוי, שנמכרה כאמור סופית בשבוע שעבר לנתי סיידוף. פלד (44) משמשת כיו"ר הדירקטוריון וכמנכ"לית אריסון החזקות ואריסון השקעות, החברות הפרטיות שבשליטת שרי אריסון ודרכה לצמרת בקבוצת אריסון הייתה מהירה מאוד, כחלק מהיכרותה המוקדמת עם אריסון.

פלד החלה את דרכה כרואת חשבון במשרד סומך חייקין - בית הגידול של רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי ומנהלים רבים במשק, כמו ארז ויגודמן, לשעבר מנכ"ל טבע, אדמה וקבוצת שטראוס-עלית. לפני כ-15 שנה התמזל מזלה של פלד לפגוש את אריסון, ובין השתיים נוצרה כימיה מיידית, שהקפיצה אותה קדימה (מזכיר במשהו את ההיכרות של שלמה נחמה עם תד אריסון ז"ל, אביה של שרי). כבר בגיל 26 מונתה פלד לסמנכ"לית הכספים בחברת מובנפיק (חברה שהחזיקה ברשת מסעדות ובתי הארחה), שהייתה בבעלות אריסון, וגם הייתה במשבר. לאחר מכן, פלד מונתה לנהל את הקרן המשפחתית של משפחת אריסון, ואף עברה עם המשפחה לתקופה מסוימת לפלורידה (כחלק מתכנון המס שתווה עו"ד פיני רובין לשרי אריסון). בשנת 2006, בת 32 בלבד, מונתה פלד לתפקיד מנכ"לית אריסון החזקות במקום שלמה נחמה, ופחות משנה לאחר מכן נכנסה לבנק הפועלים כדירקטורית, בתקופה שבה כיהן דני דנקנר כיו"ר הבנק.

פלד הפכה כאמור אט-אט לאשת אמונה של אריסון ומעמדה בקבוצת אריסון בכלל ובבנק הפועלים בפרט התחזק. גורמים במערכת העסקית העריכו בעבר שפלד היא למעשה בעלת "ייפויי כוח" מאריסון לנהל כראות עיניה את העסקים השונים של הקבוצה ואריסון איננה ממש מעורה בעסקים בבעלותה. זאת הסיבה שעל-פי הערכות אריסון לא ידעה ולא יכלה לדעת מה קורה בשיכון ובינוי, מה גם שלא כיהנה בשום תפקיד ניהולי או הייתה חברה בדירקטוריון החברה - וסמכה בעיניים עיוורות על פלד.

מקבוצת אריסון נמסר בתגובה לידיעה: "אין תגובה".