יו"ר הבורסה הודיע שלא יכהן בדירקטוריון של חברת צור שמיר

אמנון נויבך הסביר כי הוא קשוב לביקורת הציבורית: "לאור תפקידה המרכזי של הבורסה בשוק ההון, החלטתי כי לא אכהן כדירקטור בחברות ציבוריות במקביל לכהונתי כיו"ר הבורסה"

אמנון נויבך / צילום: תמר מצפי
אמנון נויבך / צילום: תמר מצפי

ימים אחדים לאחר שסיכם כי יצטרף לדירקטוריון חברת ההחזקות הציבורית צור שמיר, ולנוכח ביקורת שנמתחה על המינוי, הודיע אמנון נויבך, יו"ר הבורסה, כי הוא חוזר בו ולא יצטרף למועצות המנהלים של חברות ציבוריות שניירות הערך שלהן נסחרות בבורסה המקומית. חברת ההחזקות של משפחת שנידמן חולשת על אשכול הכולל עוד שלוש חברות ציבוריות, ואחת נוספת המתעתדת להיות כזאת.

נויבך מכהן מאז תחילת שנת 2017 כיו"ר הבורסה במשרה חלקית (יומיים בשבוע) תמורת 50 אלף שקל בחודש. מינויו לדירקטור התאפשר לאחרונה בעקבות החקיקה לשינוי מבנה הבעלות בבורסה, שביטלה הוראת חוק שנהגה בעבר ואסרה על יו"ר הבורסה לכהן בדירקטוריון של חברה ציבורית. עם זאת, בשוק נמתחה ביקורת על כוונתו לשמש דירקטור בחברה המפוקחת על ידי הבורסה שבה הוא משמש כיו"ר - מינוי שעלול להוות פתח לניגודי עניינים בין תפקידיו.

לדבריו של נויבך, "לאור תפקידה המרכזי של הבורסה בשוק ההון, ולאור החשיבות הרבה שרואה אני הן בממשל התאגידי בבורסה והן בתפקיד יו"ר דירקטוריון הבורסה, ברצוני לדווח כי החלטתי שלא אכהן כדירקטור בחברות ציבוריות במקביל לכהונתי כיו"ר דירקטוריון הבורסה. לפיכך הודעתי היום לחברת צור שמיר על התפטרותי מדירקטוריון החברה. כל זאת, בהיותי קשוב לביקורת הציבורית שהתעוררה בנושא ולאור החשיפה הציבורית של תפקידי".

נויבך מכהן כיו"ר הבורסה מאז אפריל 2014 (כשמתחילת 2017 הוא מכהן כאמור במשרה חלקית ולא כיו"ר פעיל). בשנת 2017 עמדה עלות העסקתו על 714 אלף שקל, לעומת עלות של כ-1.33 מיליון שקל ב-2016. ב-2015 הוא קיבל שכר שנתי בעלות של כ-1.3 מיליון שקל, כשב-2014 הוא קיבל עבור החודשים אפריל עד דצמבר שכר בעלות של כ-1.22 מיליון שקל. בסך הכול קיבל נויבך בתקופה הזו שכר בעלות כולת של יותר מ-4.5 מיליון שקל.