דירוג שנחאי: הטכניון והאונ' העברית - בין 100 הראשונות

הטכניון דורגה במקום ה-77, קפיצה של 16 מקומות • האוניברסיטה העברית חזרה לרשימת 100 האוניברסיטאות המובילות ושובצה במקום ה-95

לאחר שבשנה הקודמת הידרדרו האוניברסיטאות הישראליות בדירוג שנחאי, השנה נרשם שיפור, ובין 100 האוניברסיטאות המובילות בעולם נכללות הטכניון, שעלה ממקום 93 ב-2017 ל-77 השנה, והאוניברסיטה העברית שהגיעה למקום 95. בשנה שעברה האוניברסיטה העברית נדחקה מ-100 המוסדות המובילים והגיע למקום 150-101.

דירוג שנחאי הוא אחד מדירוגי האוניברסיטאות המובילים והוא קבע לאחר בחינה של 1,200 אוניברסיטאות, שמתוכן נבחרות ה-500 המובילות. הדירוג מבוסס על מספר מדדים כמו מספר חברי הסגל והבוגרים שזכו בפרסי נובל ומדליות פילדס, מספר הפעמים שבהם הופיע מאמר של חוקר באוניברסיטאות בירחונים המדעיים המובילים, ודירוגים המתייחסים למספר הפעמים שבהם מאמרים של חוקרים במוסד צוטטו על ידי עמיתיהם. הדירוג של כל עשר האוניברסיטאות הראשונות נשאר ללא שינוי, ובראש הרשימה ממוקמות אוניברסיטת הרווארד, סטנפורד, קמברידג', MIT , וברקלי.

"מגמת העלייה בדירוג שנחאי משנה שעברה היא עדות לעבודה קשה וחתירה בלתי מתפשרת של מצוינות של חברי הקהילה האקדמית והאוניברסיטה", מסר פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית, לאחר פרסום הדירוג.

עוד אמר פרופ' כהן כי "התחרות הופכת קשה משנה לשנה, במיוחד לאור ההשקעות הרבות של מדינות מזרח אסיה באקדמיה לעומת ההשקעה של מדינת ישראל. למרות זאת, חברי הסגל האקדמי וקהילת האוניברסיטה מצליחים לקבוע את איכותה ואת הרמה הגבוהה של המחקר בישראל, בהתאם לייעודה של האוניברסיטה העברית להיות מובילת המחקר בארץ ומן המובילות את המחקר בעולם".

נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא אמר כי "נוכחותו של הטכניון בנבחרת מאה האוניברסיטאות המובילות בעולם במשך 7 שנים רצופות היא תוצאה של עבודה קשה ומסורה של הנהלת הטכניון, חברי הסגל ועובדיו. את חברי הסגל אנחנו בוחרים בקפידה על סמך קריטריון אחד ויחיד - מצוינות - והדבר מוכיח את עצמו. 

"כדי לחזק את מעמדו של הטכניון כאוניברסיטת מחקר מדעית-טכנולוגיות מובילה בעולם, אנו פועלים גם בחזית הגלובלית - אסטרטגיה שבמסגרתה חנכנו בסוף השנה שעברה את מכון טכניון-קורנל ע"ש ג’ייקובס בניו יורק ( JTCI ) ואת מכון טכניון-גואנגדונג בסין ( GTIIT ). בלי קשר לדירוגים הבינלאומיים, אנו מודדים ומשפרים את עצמנו ללא הרף, אולם ברור שדירוג גבוה במדד שנחאי מהווה חותמת מרגשת של הכרה בינלאומית במצוינות הטכניון".