למרות צמיחה בישראל: דלתא ירדה בהכנסות, ברווחים ובתזרים

את השחיקה בתוצאות חברת הטקסטיל ברבעון הובילו המכירות בארה"ב ואירופה • המנכ"ל אייזיק דבח: "אנו צופים שההשקעות שביצענו במפעלינו ישפיעו לחיוב על תוצאותינו החל מהמחצית השנייה של 2018"

מנכ"ל דלתא, אייזיק דבח / צילום: תמר מצפי
מנכ"ל דלתא, אייזיק דבח / צילום: תמר מצפי

מניית חברת הטקסטיל דלתא גליל  תעשיות ירדה היום (ב') בכ-1.5%, לאחר שפרסמה את דוחות הרבעון השני של 2018, שכללו ירידה בהכנסות, ברווחים ובתזרים. את הירידה במכירות הובילו ארה"ב ואירופה, בעוד שבישראל ובשאר העולם נרשמה דווקא צמיחה דו-ספרתית.

דלתא גליל מייצרת ומשווקת מוצרי הלבשה תחתונה, גרביים וכן בגדי ילדים, פנאי וספורט. בעקבות רכישות שביצעה בשנים האחרונות של מותגי פרמיום, היא עוסקת כיום גם בעיצוב ושיווק של מוצרים ממותגים בקטגוריית הג'ינס וההלבשה העליונה, בתוספת מוצרים נלווים.

ברבעון השני הציגה דלתא גליל הכנסות של 338.9 מיליון דולר, המשקפות ירידה קלה של כ-0.5% (או 2% במונחי מטבעות מקור) בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בחברה ציינו כי בארה"ב ירדו המכירות ב-4% עקב הקיטון במכירות מותגי הפרמיום, בעוד שבאירופה ירדו המכירות ב-3% (או 7% במונחי מקור) עקב קיטון במכירות בבריטניה.

בגרמניה נרשמה לכאורה צמיחה של 5% במכירות ברבעון, אולם זאת רק בשל התחזקות האירו מול הדולר בחודשים הראשונים של 2018. בפועל ירדו המכירות בגרמניה ברבעון השני ב-3% במונחי המטבע המקומי (אירו), וזאת בשל קיטון במכירות במדינה של חברת ההלבשה התחתונה שיסר, שנרכשה בידי דלתא גליל לפני כ-6 שנים.

מנגד, המכירות בישראל צמחו ב-14% (13% במונחי שקל) ל-39.7 מיליון דולר, בעיקר בזכות עלייה במכירות חנויות זהות, עלייה במכירות המותגים Puma ו-FIX וכן מהתחזקות בשער החליפין הממוצע של השקל מול הדולר בחודשים הראשונים של 2018.

בהיעדר צמיחה ועל רקע עלייה בעלות המכירות, רשמה דלתא גליל ירידה של 1% ברווח הגולמי ל-122 מיליון דולר. ירידה זו נבעה בעיקרה מהוצאות הרצת המפעל בווייטנאם ומקיטון ברווחיות של חלק מהמפעלים בחטיבת הפרמיום. אלה קוזזו בחלקם על-ידי שיפור ברווח הגולמי של שיסר ודלתא ישראל, וזאת בזכות הגדלת מכירותיהם באופן יחסי מסך המכירות, ואשר מאופיינות בשיעור רווח גולמי גבוה מהיחידות האחרות.

הרווח התפעולי צנח ברבעון ב-36% ל-11.3 מיליון דולר. עם זאת, הירידה הושפעה ברובה מהוצאות חד-פעמיות של כ-4 מיליון דולר ברבעון הרביעי בגין רכישת אמיננס הצרפתית. ללא הוצאה זו, הרווח התפעולי ירד ב14% ל-15.3 מיליון דולר.

דלתא גליל: חולשה במכירות בארה"ב ובאירופה
 דלתא גליל: חולשה במכירות בארה"ב ובאירופה

חיזוק באיטליה וצרפת

בשורה התחתונה רשמה דלתא גליל רווח נקי של 6.5 מיליון דולר, המשקף ירידה של 28% לעומת הרבעון המקביל, וזאת לאחר שנהנתה מהוצאות מימון ומס נמוכות יותר, בהשוואה לרבעון המקביל. ברבעון השני גם הציגה החברה תזרים שלילי של 20 מיליון דולר מפעילות שוטפת, כשבחצי הראשון כולו הסתכם התזרים מפעילות שוטפת ב-10.4 מיליון דולר, לעומת 15.9 מיליון דולר במחצית 2017.

לדברי המנכ"ל, אייזיק דבח, "ברבעון השני חווינו אתגרים עסקיים שהשפעתם קוזזה בחלקה על-ידי שיפור בתוצאות במספר תחומי פעילות ובאזורים שונים בעולם. אנו שמחים על השלמת עסקת אמיננס מוקדם מהצפוי. היא עתידה להרחיב את הפעילות שלנו בצרפת ואיטליה - שווקים בהם נתח השוק שלנו אינו משמעותי. אנו נאחד בדוחותינו את תוצאות אמיננס החל מהרבעון השלישי".

עוד ציין דבח כי "אנו צופים שההשקעות שביצענו במפעלינו ישפיעו לחיוב על תוצאותינו החל מהמחצית השנייה של 2018. המאזן האיתן ויתרות המזומנים מספקים לנו את המשאבים ולצמוח, הן אורגנית והן באמצעות רכישות".