עובד טסלה לשעבר לרשות לני"ע: החברה ריגלה אחרי עובדים

קרל הנסן, חבר לשעבר בצוות החקירות הפנימי של טסלה, מאשים את החברה בריגול אחר העובדים • בנוסף, הנסן טוען כי טסלה קיבלה התראה מהמנהל לאכיפת הסמים על כך כי אחד מעובדי החברה מעורב במכירת סמים עבור קרטל סמים מתוך המפעל אך לא דיווחה על כך

אילון מאסק / צילום: שאטרסטוק
אילון מאסק / צילום: שאטרסטוק

קרל הנסן, עובד לשעבר בטסלה, שפוטר ממפעל הסוללות של החברה בנבאדה, מאשים את טסלה בריגול אחרי עובדיה, ובכך שלא פעלה נגד קרטל סמים מקסיקני שפעל בתוך המפעל. העובד הגיש תלונה לוועדה לניירות ערך ובורסות של ארה"ב (SEC).

הנסן היה חבר בצוות החקירות הפנימי של החברה. לדבריו, החברה התקינה ציוד בילוש במפעל, כדי לצותת לשיחות טלפון אישיות של עובדים בשעות העבודה. הוא אף טוען כי החברה לא דיווחה למשקיעים על גניבת חומרים מהמפעל בשווי 37 מיליון דולר במהלך המחצית הראשונה של 2018. עוד לדבריו, טסלה קיבלה התראה מהמנהל לאכיפת הסמים (DEA), לפיה ייתכן כי עובד בטסלה מעורב במכירת סמים מתוך המפעל עבור קרטל סמים. הוא טוען כי אף מצא בעצמו קשרים בין אותו עובד לקרטל, אך טסלה לא דיווחה על המידע ל-DEA. לדבריו, הוא פוטר בעקבות העלאת הסוגיות באופן פנימי.

הנסן הגיש את התלונה ב-9 לאוגוסט, ואם יוטל קנס על החברה הוא עשוי לקבל 10-30 אחוזים מהסכום. טסלה טוענת כי חקרה את כל טענותיו של הנסן, אך מצאה כי "חלקן היו שקריות לחלוטין, ואחרות לא ניתן היה לאשר". מה-DEA נמסר לרויטרס כי הגוף כלל לא מודיע לגופים שאינם חלק מרשויות החוק על חקירותיו, וכי הדבר אף עלול לפגוע בחקירה.

לאחרונה עובד נוסף שפוטר מהחברה, מרטין טריפ, הגיש תלונה נגד טסלה . בין היתר, טריפ טוען כי החברה השתמשה בחלקים פגומים בתהליך ייצור הרכבים שלה. הנסן וטריפ מיוצגים ע"י אותו עורך דין.

החברה גם נמצאת תחת בדיקה אם מנכ"ל החברה אלון מאסק לא עבר על החוק כאשר צייץ כי הוא שוקל להפוך את טסלה מציבורית לפרטית, ושגיוס הכספים לשם כך "מובטח".