חנות אפל באמסטרדם פונתה בשל פיצוץ סוללת אייפד

חנות אפל באמסטרדם פונתה לאחר שאירע בה פיצוץ, שנגרם מסוללת אייפד שהתחממה, לפי דיווחים • לפי התקשורת המקומית, 3 אנשי צוות שעבדו בחנות בזמן התקרית נזקקו לטיפול בשל בעיות נשימה

האייפד החדש של אפל
האייפד החדש של אפל

חנות אפל באמסטרדם פונתה לאחר שאירע בה פיצוץ, שנגרם מסוללת אייפד שהתחממה, לפי דיווחים. צוות החנות טיפל בתקרית במהירות, כשהניח את המכשיר במיכל עם חול. הפיצוץ לא גרם להתלקחות או פליטת עשן. לפי התקשורת המקומית, 3 אנשי צוות שעבדו בחנות בזמן התקרית נזקקו לטיפול בשל בעיות נשימה.

החנות נסגרה באופן זמני מחשש שהסוללה שחררה חומרים מסוכנים לאוויר, ומכבי האש שזומנו למקום פעלו כדי לנקות את האוויר מאדים מסוכנים.

השנה קרו תקריות דומות גם בחנויות אפל בשווייץ ובספרד, כאשר במקרים האלה היו אלה סוללות אייפון שהתחממו, פלטו עשן וגררו פינוי של החנויות. באותם מקרים העובדים בחנויות אף סבלו מכוויות קלות, ובחנות בשווייץ 7 אנשים נזקקו לטיפול רפואי בשל שאיפת עשן.

אפל משתמשת בסוללות ליתיום-יון במכשיריה, כמו רוב היצרניות. אחוז קטן מהסוללות האלה נמצא בסכנת יתר להתפוצצות, התנפחות או חימום יתר. ב-2016 סמסונג נאלצה להסיר את מכשירי נוט 7 מהשוק פעמיים בשל מקרים של סוללות שהתחממו והתפוצצו. מקרי התחממות ופיצוץ קרו גם עם סוללות של מכשירי סלולר אחרים, לפטופים ומכשירי הוברבורד.