ערכו של מתחם הבילויים גני שרונה בתל אביב ממשיך להישחק

דוחות הרבעון השני של חברת מידאס, המחזיקה במתחם, חושפים כי הערך הופחת ל-223 מיליון שקל • הירידה בשווי מתחם המסחר והבילויים, הסמוך למתחם הקריה במרכז העיר, מצטברת מאז שנת 2015 לכ-30 מיליון שקל

מתחם גני שרונה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
מתחם גני שרונה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

מתחם המסחר והבילויים "גני שרונה" במרכז ת"א ממשיך לספק תוצאות מאכזבות. מדוחות הרבעון השני של חברת מידאס , המחזיקה במתחם, עולה כי ערכו המשיך להישחק, וירד בכ-4 מיליון שקל נוספים, ל-223 מיליון שקל, וההכנסות ממנו ירדו בכמה מאות אלפי שקלים, ועמדו על קצת יותר מ-2 מיליון שקל.

בשורה התחתונה, חברת הפרויקט (אמטא) רשמה הפסד רבעוני של כ-3 מיליון שקל, בהמשך להפסד שנתי של כ-10 מיליון שקל ב-2017 כולה, אז ירידת ערכו הייתה גדולה יותר, ובסך הכול מאז 2015 היא מצטברת לכ-30 מיליון שקל.

פרויקט גני שרונה, הממוקם בחלקו הדרום-מערבי של מתחם הקריה בתל-אביב, כולל 15 מבנים טמפלריים לשימור, בשטח בנוי כולל של כ-6,200 מ"ר, סמוך לרחובות ארניה וקפלן, ושיעור התפוסה בו ברבעון השני עמד על 87% - דומה לרבעון הקודם ולשנת 2017.

בחודש שעבר מכרה מידאס 18% ממניות חברת הפרויקט של גני שרונה (חברת אמטא) לאחת משותפותיה בו - קרן ההשקעות בנדל"ן ריט 1 - תמורת 18 מיליון שקל בתוספת מע"מ, סכום שסייע לה לעמוד בהחזר סכום דומה למחזיקי האג"ח.

השותפים הנוספים בפרויקט הם הפרסומאים ראובן אדלר ואייל חומסקי, ומנכ"ל חברת מגוריט מתי דב.

בעקבות המכירה נותרה מידאס עם 33% ממניות חברת הפרויקט (וחלקה של ריט 1 עלה ל-50%), והיא שינתה את דרך הצגתה בדוחות, כך שהיא נותרה ללא הכנסות משמעותיות, שעמדו על קצת יותר מ-100 אלף שקל בסיכום רבעוני כדמי ניהול מחברות מוחזקות. 

מניית מידאס ירדה כ-30% בשנה
 מניית מידאס ירדה כ-30% בשנה

לעומת גני שרונה, זרוע הפעילות המשמעותית הנוספת של מידאס, שותפות רקע-מידאס, המקדמת הקמת מרכזים מסחריים ביישובים לא יהודיים, מייצרת רווחי שערוך משמעותיים, שהצטברו ברבעון השני לכ-13 מיליון שקל. שותפיהם של מידאס בפעילות זו הם יואב קפלן וחברת צים סנטרס של רני צים.

בחודש יוני האחרון קיבלה השותפות אישור לאכלוס (טופס 4) המרכזים שלה בירכא ובאום אל פאחם, והם נפתחו זמן קצר לאחר מכן. שווי המרכז באום אל פאחם הוערך בדוחות ב-95 מיליון שקל וזה שבירכא ב-64 מיליון שקל.

ריט 1 היא אחת מבעלות המניות הגדולים בחברת מידאס, לצד אשת העסקים קורין אוונס, היו"ר יאיר רוטלוי ויוסף שטיינמן. מנייתה של מידאס נחלשה בשנה האחרונה בכ-30%, והיא משקפת לחברה שווי של כ-30 מיליון שקל.