הקלון יישאר: נדחה ערעורו של סגן ראש עיריית ב"ש לשעבר

ביהמ"ש העליון התיר לאחרונה לפרסם את פסק הדין של ביהמ"ש המחוזי בב"ש במסגרתו נדחה ערעורו של יגאל אובשייביץ, סגן ראש עיריית ב"ש לשעבר • אובשייביץ, הורשע בתקיפתם של 2 נשים ולאחרונה קבע ביהמ"ש המחוזי כי הקלון שהוטל עליו על ידי ביהמ"ש השלום יוותר על כנו

בית המשפט העליון   / צילום: נועם מושקוביץ  news1
בית המשפט העליון / צילום: נועם מושקוביץ news1

בית המשפט העליון התיר לאחרונה לפרסם פסק דין של בית המשפט המחוזי בבאר שבע מחודש יולי האחרון. במסגרת פסק הדין דחה הרכב שופטים, שכלל את סגן הנשיאה נתן זלוצ'ובר, השופט יואל עדן והשופטת גילת שלו, את ערעורו של סגן ראש עיריית ב"ש לשעבר, עו"ד יגאל אובשייביץ, אשר הורשע בתקיפת שתי נשים. זאת תוך שביהמ"ש המחוזי מותיר על כנו את קביעת ביהמ"ש השלום כי יש במעשיו של אובשייביץ קלון.

תזכורת: נגד אובשייביץ הוגש בשנת 2014 כתב אישום המייחס לו ביצוע עבירה של תקיפה בנסיבות מחמירות ובעבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש כלפי שתי נשים. בית משפט השלום בב"ש החליט תחילה שלא להרשיעו ועל כך הגישה הפרקליטות ערעור לבית המשפט המחוזי.

במסגרת פסק הדין בערעור, הורשע אובשייביץ בביצוע העבירות המיוחסות לו בכתב האישום והתיק הוחזר לבית המשפט השלום למתן גזר הדין ולדיון בשאלת הקלון. בית המשפט השלום גזר על סגן ראש העיר לשעבר עונש של מאסר מותנה, פיצוי בסך של 45,000 ₪, וכן הטיל עליו קלון לבקשת המדינה.

חבר מועצת העיר לשעבר ערער לעניין הקלון לבית המשפט המחוזי אשר קיבל, כאמור, את עמדת הפרקליטות ודחה את ערעורו.

בית המשפט ציין בפסק דינו כי "אלימות ובמיוחד אלימות כמתואר בכתב האישום המתוקן ובנסיבות כפי שתוארו בכתב האישום המתוקן, יש עמה קלון ואיש ציבור הנוהג כך, לא יכול ולא רשאי לצפות לכך שבית משפט יקבע אחרת. הקלון הוא קביעה שבהתנהגות של המערער נפל פגם מוסרי חמור ובמקרה זה, לא ניתן לקבוע אחרת. מכל אדם מצופה שלא ינהג באלימות ..., מאיש ציבור בנוסף לאמור, מצופה שישמש דוגמא לציבור, ממנו יראו וכך יעשו. בית המשפט חייב להוקיע התנהגות אלימה וחייב לכך שבעתיים כשמדובר באיש ציבור".

את המדינה ייצגה בהליך בביהמ"ש המחוזי עו"ד תהילה גלנטה מפרקליטות מחוז דרום (פלילי).