לקראת עליית מחירי הדלק: אמריקן איירליינס תבטל טיסות לסין

חברת התעופה האמריקאית תבטל חלק מהקווים הבינלאומיים שלה, ביניהם טיסות מארה"ב לסין ויפן, בעקבות חוסר רווחיות ולקראת עליית מחירי הדלק הצפויה

טיסת אמריקן איירליינס / צילום: Shutterstock
טיסת אמריקן איירליינס / צילום: Shutterstock

חברת התעופה האמריקאית, אמריקן איירליינס, מבטלת חלק מהטיסות הבינלאומיות שלה, ביניהן קווים הפסדיים לסין, כחלק מהכנה לקראת עלייה במחירי הדלק שיפגעו ברווחי החברה.

החברה תבטל את קו שיקגו-שנחאי בחודש אוקטובר הקרוב, כשכבר הודיעה שתקצץ בכמות הטיסות בקו שיקגו-בייג'ינג. אמריקן גם תפחית בטיסות היומיות משיקגו לנמל התעופה הבינלאומי נאריטה בטוקיו לשלוש פעמים בשבוע.

"שני הקווים לסין ובמידה פחותה יותר, הקו לטוקיו, היו הפסדיים ברמה קולוסאלית עבורינו", אמר ואסו ראג'ה, סגן הנשיא של אמריקן איירליינס לענייני תכנון, בפודקאסט של התאגיד. הוא הוסיף כי השינויים יהפכו את מסוף שיקגו של חברת התעופה לרווחי יותר. מוקדם יותר השנה, אמריקן הודיעה גם על שינויים בקווים לאמריקה הלטינית.

אמריקן איירליינס תמקד יותר מהקווים שלה לאסיה בלוס אנג'לס ודאלאס, סיפר ראג'ה. החברה גם חותרת לקראת אישור של ממשלת ארה"ב כדי לשמור על זכויותיה לטיסות לסין.

בסך הכל, חברת התעופה חותכת 11 קווים, ביניהם טיסות שירות מנמל התעופה הבינלאומי ג'יי אף קיי בניו יורק לאירלנד וקו נוסף מפילדלפיה לפרנקפורט ומינכן. עם זאת, החברה מוסיפה 9 קווים, כולם לאירופה, מדאלאס, פילדלפיה, שיקגו ושארלוט.

אמריקן, כמו המתחרות שלה, צפויה להתמודד עם עלויות דלק גבוהות יותר שיגזרו מרווחיה. עלויות אלה מובילות אותה ואת המתחרות לבחון קווים לא רווחיים.

מניית אמריקן איירליינס  ירדה ביותר מ-22% השנה, יותר מחברות תעופה אמריקאיות אחרות. המתחרות יונייטד איירליינס ודלתא איירליינס  הודיעו גם הן שיקצצו בתוכניות ההתרחבות שלהן בעקבות העלייה הצפויה במחירי הדלק.