משבר גשר האיילון: העבודות יידחו בחצי שנה

המהומה החלה לפני כמה ימים כאשר הסתבר שתכנית ההקמה של הגשר מתוכננת לשישה סופי שבוע במהלך חודש ספטמבר ואוקטובר, תוך העסקת עובדים במהלך השבתות וזאת כדי לצמצם ככל האפשר את הפגיעה בתנועה בכביש המהיר איילון

ראש הממשלה בנימין נתניהו \ צילום: תמר מצפי
ראש הממשלה בנימין נתניהו \ צילום: תמר מצפי

גורמים בלשכת ראש הממשלה נתניהו שלחו הערב הודעה לתקשורת על פיה "לא סביר שיעצרו את נתיבי איילון באמצע השבוע". זו התגובה הראשונה מטעמו של ראש הממשלה למשבר גשר יהודית, שהעבודות להקמתו אמורות להתחיל ביום שישי הבא, ה-30 באוגוסט.

המהומה החלה לפני כמה ימים כאשר הסתבר שתכנית ההקמה של הגשר מתוכננת לשישה סופי שבוע במהלך חודש ספטמבר ואוקטובר, תוך העסקת עובדים במהלך השבתות וזאת כדי לצמצם ככל האפשר את הפגיעה בתנועה בכביש המהיר איילון (כביש 20). העבודות מחייבות סגירת הכביש באופן מוחלט למשך כ 21 שעות רצוף.

ראשי הסיעות החרדיות התקוממו. חלק מחברי הכנסת הנמצאים כיום בחופשות אוגוסט עם משפחותיהם, שיגרו הודעות לעיתונות בניסוחים רפים. אך שר התחבורה ישראל כ״ץ קפץ על המציאה כמוצא שלל רב והודיע היום (יום ד׳) בבוקר, שהוא יתנגד לעריכת העבודות במהלך השבת.

כעת, נראה שנתניהו אינו מסכים עמו.

לפני שנתיים במשבר עבודות תחזוקת הרכבות, היו הצדדים- נתניהו וכ״ץ - בצדדים ההפוכים של הסוגיה. נתניהו הורה להפסיק את העבודות ממש לפני כניסת השבת ותדרך נגד השר כ״ץ. כ״ץ מנגד שמר אז על שקט וחשב שיש לאפשר לבצע את העבודות בסופי השבוע.

היום בערב התראיין השר כ״ץ לחדשות 2 וחזר על הדברים משעות הבוקר: ״השיקול שלי הוא לאומי, וזה לא השיקול העירוני הפוליטי של ראש עירית תל-אביב רון חולדאי. מאחורי ההודעות שלו, עומדים שיקולים פוליטיים. ראש העיר לא יקבע מתי חוסמים את נתיבי איילון למשך שש שבתות. אני לא הולך לאשר עבודות בשבתות. בסוף שבוע נוסעים באיילון 620 אלף איש, ואני לא אתן לחסום את נתיבי איילון, לא באמצע השבוע ולא בסוף השבוע בגלל גשר להולכי רגל". כ"ץ הוסיף הוסיף ואמר כי העבודות ידחו בחצי שנה.