ח"כ גפני יוצא נגד נתניהו: "אינו מודע למה שקורה במדינה"

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) שיבח היום את השר ישראל כ"ץ והעביר ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לסוגיית סגירת כביש איילון בשבתות למען עבודות הנפת גשר יהודית

גשר יהודית /  הדמיה: חן אדריכלים
גשר יהודית / הדמיה: חן אדריכלים

בדברים שנשא ביום עיון בבית החולים מעייני הישועה בפני קבוצת מנהלים אמר גפני שנתניהו "אינו מודע למה שקורה במדינה". הוא התכוון לכך שאת הכבישים הראשיים במדינה סוגרים לא אחת עבור אירועי ספורט או הפגנות. לעומת זאת, גפני שיבח את שר התחבורה. "אני מאוד משבח את כ"ץ. ראש הממשלה טעה, הוא לא צריך היה להתערב. בפעם הקודמת שהוא התערב זה לא עזר לנו", אמר גפני, כשהוא מתייחס לעצירת עבודות תשתית הרכבות רגע לפני כניסת השבת, כדי למנוע חילול שבת, מחדל תחבורתי גדול שגרם לכאוס בדיוק לפני שנתיים.

"המציאות היא שלא צריך להפוך את השבת ליום של חול ויום של שיפוצים", אמר גפני. עוד הוא ציין שיש כיום שינוי תפיסתי גדול וכי מחאות הציבור החרדי "אם עושים אותן בתום לב" עוזרות לשנות את ההחלטות של השרים. 

"לא רציתי שזה יהפוך למאבק של דתיים וחילונים אלא שזה יישאר בתוך מסגרת של שיחות עם אנשי מקצוע ואני מברך את השר כ"ץ על החלטתו לדחות את הפרויקט בחצי שנה".

נתניהו טרם הגיב לדברים, שכן הוא נמצא בטיסה לליטא בשעה הזו.