חוסר אשמה: נסגרה החקירה נגד ראש עיריית דימונה בני ביטון

ביטון נחקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 בחשד לביצוע עבירות הטרדה מינית • הפרקליטות הגיע למסקנה כי אין ראיות המצדיקות הגשת כתב אישום

בני ביטון / צילום: יוגב עזריאל
בני ביטון / צילום: יוגב עזריאל

פרקליטות מחוז דרום (פלילי), הודיעה היום (ה') כי תיק החקירה בעניינו של ראש עיריית דימונה בני ביטון, אשר נפתח בחודש נובמבר אשתקד בחשד לביצוע עבירות הטרדה מינית מילולית, נסגר.

לפי הודעת הפרקליטות, ההחלטה על סגירת תיק החקירה התקבלה הן על דעת פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, והן על דעת המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים), עו"ד שלמה למברגר.

התיק הועבר לפרקליטות ללא המלצה

ביטון, נזכיר, נחקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433, בחשד לביצוע עבירות של הטרדה מינית במספר הזדמנויות כלפי עובדת בעירייה, אשר הגישה נגדו תלונה. החקירה נפתחה בנובמבר 2017 ובסיומה, ביום 9.8.2018, הועבר התיק מהיחידה החוקרת לבחינת הפרקליטות ללא המלצה.

מהודעת הפרקליטות עולה כי לאחר שנבחן חומר הראיות בעניינו של ביטון, ונבדקו מכלול נסיבות העניין, לרבות ראיון שבוצע עם המתלוננת במשרדי הפרקליטות וכן השלמת חקירה שביצעה המשטרה לבקשת הפרקליטות, הגיעה הפרקליטות למסקנה כי אין ראיות המצדיקות הגשת כתב אישום.

לפיכך, הוחלט לגנוז את התיק בעילה של חוסר אשמה, וזאת בהתאם לאמות המידה הקבועות בהנחיית פרקליט המדינה מספר 1.3 שעודכנה לאחרונה. הודעה על סגירת התיק נמסרה למתלוננת בהתאם לחוק זכויות נפגעי עבירה.

מבאי כוחו של ביטון, עוה"ד גדעון פישר, ארז אבוהב וג'קי בריי נמסר: "כפי שטענו מלכתחילה, התלונה הוגשה ככלי ניגוח פוליטי, והצלחנו להבהיר זאת לגורמים הרלבנטיים. חשוב שנבחרי ציבור יידעו, שדמם אינו הפקר. קל וחומר, כאשר מועדי הבחירות עלולים להוות מניע למהלכים, שלא יצלחו".