אלון מאסק התקפל והודיע: "טסלה תישאר ציבורית"

מייסד טסלה הודיע כי הוא חוזר בו מהרעיון למחוק את יצרנית הרכבים החשמליים ממסחר • רק בתחילת החודש כתב מאסק בטוויטר כי בכוונתו להפוך את החברה לפרטית וספג ביקורת רבה מצד משקיעים ורשות ני"ע • "מרבית המשקיעים חושבים שעדיף לטסלה להישאר ציבורית" כתב הלילה באתר החברה

אילון מאסק / צילום: רויטרס
אילון מאסק / צילום: רויטרס

"טסלה תישאר חברה ציבורית", כך הכריז הלילה מייסד החברה אלון מאסק. בכך מסתיים הפלרטוט הקצר והלא מוצלח של מאסק עם הרעיון להפוך את יצרנית הרכבים החשמליים לחברה פרטית.

לפני כשלושה שבועות הכריז מאסק לראשונה בטוויטר כי הוא שוקל להפוך את טסלה לפרטית וכי יש לו מימון מובטח למהלך. מאז חשף את עצמו ואת החברה לביקורת רבה מצד המשקיעים ומצד רשות ניירות ערך האמריקאית שאף פתיחה בחקירה נגד החברה. מאסק כתב ב-7 באוגוסט כי "בעלי המניות של טסלה יכולים למכור את המניות שברשותם במחיר של 420 דולר למניה או לשמור עליהן ולהמשיך להחזיק בחלק מהחברה כשתהפוך לפרטית".

בהמשך חשף מאסק פרטים נוספים על המהלך הנרקם כשהוכיע שהוא מנהל דיונים לא רציפים עם קרן העושר של סעודיה על מימון הפיכת טסלה לחברה פרטית זה שנתיים.

הלילה, באתר החברה, קיפל מאסק את התוכנית והודיע שהוא חוזר בו לאור התנגדות של בעלי המניות וגורמים לוגיסטיים אחרים. "התגובות שקיבלתי לימדו אותי שמרבית המשקיעים שלנו חושבים שלטסלה עדיף להישאר חברה ציבורית" כתב מאסק. "הגם שמרבית המשקיעים הבהירו כי יישארו איתנו כך או אחרת הסנטימנט היה 'בבקשה אל תעשו את זה'" אמר והוסיף כי ידע מלכתחילה כי הפיכת חברה לפרטית הוא תהליך מאתגר אולם לא שיער עד כמה.