רבעון מוצלח לישרוטל: ההכנסות עלו ב-10%, והרווח זינק ב-35%

בסיכום הרבעון השני נהנתה רשת המלונות מהרחבת פעילותה, שבאה לידי ביטוי בצמיחה בהכנסות שהתקרבו ל-400 מיליון שקל, וזינוק ברווח הנקי שהגיע ל-57 מיליון שקל

מאז הנפקתה של חברת המלונאות פתאל החזקות  החזקות שבשליטת דוד פתאל בחודש פברואר האחרון, היא הפכה לחברה הבורסאית הגדולה בענף. היא גם מרכזת את עיקר הכותרות בנושא בשוק ההון, כשמאז החלה להיסחר ועד כה מציגה מנייתה תשואה נאה של כ-20%.

אולם דוחות הרשת המתחרה, ישרוטל , שפורסמו לקראת סוף השבוע האחרון חושפים כי גם החברה שבשליטת משפחת לואיס נהנית מעדנה.

בסיכום הרבעון השני נהנתה ישרוטל מהרחבת פעילותה, שבאה לידי ביטוי בצמיחה רבעונית 10% בהכנסות שהתקרבו ל-400 מיליון שקל, עם שיפור הרווחיות וקפיצה של 35% ברווח הנקי שהגיע ל-57 מיליון שקל.

לצד מגמה חיובית בתוצאותיה הכספיות מניית ישרוטל משלימה מתחילת השנה זינוק של כ-60% בערכה - אחת מהמניות בעלות הביצועים הטובים לשנה זו בבורסה, זינוק המציב אותה בשווי שיא המשקף לישרוטל ערך נוכחי של כ-3.3 מיליארד שקל. תוך שנה השלימה המניה קפיצה של יותר מ-80% בערכה.

הציבור מחזיק רק ב-5%

יש לציין כי למרות שוויה הנאה, מניית ישרוטל סובלת מסחירות נמוכה ובמרבית ימי המסחר מחזורי המסחר הנרשמים בה מסתכמים בכמה עשרות אלפי שקלים בודדים, אם בכלל, ועשויים להגיע לכמה מאות אלפי שקלים בודדים בימים "סוערים" יותר. זאת בעיקר בשל שיעור החזקות ציבור נמוך במיוחד, העומד על כ-5%.

משפחת לואיס, בעלת השליטה, מחזיקה כיום ביותר מ-80% ממניות החברה, איש העסקים יצחק סלע בקרוב ל-6%, ו-7% נוספים מוחזקים בידי חברה בת של ישרוטל, הנמצאת בבעלותה המלאה.

בסיכום רבעוני, ישרוטל נהנתה מפתיחתם של מלון אוריינט ירושלים ומלון ישרוטל פאבליקה בהרצליה, שהחלו לפעול במהלך הרבעון השלישי של 2017, ותמכו בצמיחה בהכנסות, שנרשמה למרות סגירת מלון מצפה הימים שבין ראש פינה לצפת לשיפוצים בתחילת הרבעון השני.

נוסף לתרומת בתי המלון החדשים, ישרוטל מדווחת על עלייה במחזור ההכנסות "ברוב המלונות", ומציגה עלייה מתונה יותר בעלויות הפעלת הנכסים שלה והוצאות המכירה וההנהלה, כך ששיעורי הרווח הגולמי והתפעולי שלה היו במגמת שיפור.

ישרוטל מחזיקה, מפעילה ומנהלת רשת של 19 בתי מלון, שמונה מהם באילת, ובסך הכול מלונותיה כוללים כ-4,200 חדרים - מספר המשקף צמיחה של 11% ביחס למספר החדרים שניהלה והחזיקה ברבעון המקביל אשתקד ועמדו על כ-3,800.

בסיכום מחצית השנה הראשונה המגמה בדוחות דומה, עם עלייה של 13% בהכנסות, שהגיעו ל-672 מיליון שקל, ורווח נקי דומה לזה הרבעוני (57 מיליון שקל) - כפול מרווחיה במחצית הראשונה של 2017. זאת לאחר שאת הרבעון הקודם סיכמה עם שורה תחתונה מאוזנת, לעומת הפסד של כ-15 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2017.

בשל תחום עיסוקה, תוצאותיה של ישרוטל מושפעות מעונתיות, וזאת בשל "הבדלים ברמות המחיר בין עונות השנה השונות וכן משיעורי התפוסה המשתנים בהתאם להבדלים בין עונות השיא של התיירות", כך שברבעון השני והשלישי של השנה - הכוללים את חגי ישראל וחופשת הקיץ, היא מציגה בדרך כלל תוצאות חזקות יותר.

ייזום עוד 5 מלונות

עוד בתקופת המחצית נהנתה ישרוטל מהפחתת הוצאות מימון בהיקף של 7 מיליון שקל בתשלום ריבית בגין היטל עובדים זרים, בעיקר מבקשי מקלט אריתראים וסודנים, וזאת בעקבות החלטת רשות המיסים להקל על מעסיקים שהסדירו את חובותיהם עד סוף חודש יולי בקשר להעסקת מסתננים.

בעניין זה מוסיפים בישרוטל כי קיימת מחלוקת עם רשות המסים לגבי ריבית בסך של כ-5 מיליון שקל ששולמה בעבר. בחברה מציינים כי היא בוחנת נקיטת הליכים משפטיים, בהם מעריכה ישרוטל כי יש לה סיכוי של יותר מ-50% שעמדתה תתקבל.

במבט קדימה, ישרוטל ממשיכה לקדם תוכניות להתרחבות ובימים האחרונים עדכנה על הסכם לרכישת זכויות בבניין לשימור ברחוב דיזינגוף שבתל אביב, בו היא מתכננת להקים בית מלון עירוני. בדוחות הרבעוניים, שפורסמו יום לאחר מכן, ישרוטל עדכנה כי בסך הכל היא נמצאת בתהליך ייזום של חמישה בתי מלון נוספים - שלושה מהם בהסכם שכירות (אחד במרכז ירושלים ושניים בתל אביב), ושניים נוספים בבנייה בתל אביב.