אל תיגע לי בטאלנט: קשת ורשת מסכמות עוד פרטים ברכישה

מכירת חלקה של רשת בחברת החדשות לקשת היא תנאי להשלמת המיזוג עם ערוץ 10 • אחד התנאים נוגע לטאלנטים ולאפשרות "לגנוב" אותם

לקראת הסכם - המו"מ למכירת חלקה של רשת בחברת החדשות לחברת קשת מתקדם לאור הבנות על היקף העסקה והמתווה שלה. כפי שפורסם ב"גלובס", שווי חברת החדשות המשותפת של קשת ורשת, לשעבר חדשות 2, יעמוד על כ-280-300 מיליון שקל אחרי העסקה. כזכור, במסגרת אישור המיזוג בין רשת ובין חדשות 10 סוכם כי קשת תרכוש את חלקה של רשת בחברת החדשות. מכירת חלקה של רשת בחברת החדשות היא תנאי להשלמת המיזוג שלה עם ערוץ 10, שכבר מחזיק בחברת חדשות משלו. כל אחת מהחברות מחזיקה ב-50% מחברת החדשות. העסקה צפויה להיחתם בזמן הקרוב.

מתווה המכירה המסתמן יכלול תשלום מידי של 120-130 מיליון שקל לצד תוספת של כ-20-30 מיליון שקל שיותנו בביצועי חברת החדשות בטווח הזמן הקרוב (עד כשנה). לפי פרמטרים שיוגדרו בהסכם הרכישה דוגמת נתחי השוק והרייטינג תיקבע אותה תוספת. אחרי התוספת הצפויה שווי חברת החדשות יגיע לכ-280-290 מיליון שקל. תנאי אחר שייכלל בהסכם הרכישה יכלול רשימת טאלנטים שאליהם לא יוכלו החברות לפנות באופן הדדי ולפרק זמן קצוב, ככל הנראה שנתיים (עד לסיום תקופת הזיכיון המשותף). הרשימה לא גובשה רשמית וככל הנראה תכלול את המגישים הבכירים ונושאי תפקידים בכירים נוספים בחברת החדשות.   

השיחות בין הצדדים נערכות על רקע האינטרס של כל אחת מהחברות. בתחילה הציבה קשת תג מחיר של 100 מיליון שקל לקנייה החלק של רשת (המשקף שווי של 200 מיליון שקל לחברת החדשות) שאותו דחתה רשת. זו מבחינתה הציגה מחיר המשקף שווי של 300 מיליון שקל לחברת החדשות, כלומר תשלום של 150 מיליון שקל מצידה של קשת, הצעה שהיא סירבה לה. אולם משהמועד קרב, המכירה המהווה כאמור תנאי לקיומה של העסקה חייבת להתממש והצדדים מצויים בימים אלו בדיונים מתקדמים. השלב הבא בעסקת המיזוג כולל את פתיחת הדיונים לטובת אישור מצד מועצת הרשות השנייה.

לפי פרטי הסכם המיזוג בין רשת ובין ארוץ 10, בעלי המניות של רשת הם אלה שיהיו הדומיננטיים בגוף הממוזג ויחזיקו כ-60% מהחברה הממוזגת, בעוד שבעלי ערוץ 10, קבוצת RGE, יחזיקו ב-40% מהחברה הממוזגת. ברשת שולטים כיום אודי אנג'ל ועידן עופר (51%), הענקית הבינלאומית אנדמול (33%), ומיכאל שטראוס (16%). ב-RGE, השליטה מתחלקת בצורה שווה בין לן בלווטניק, אודי רקנאטי ואביב גלעדי.

מרשת ומקשת לא הגיבו לדברים

מחזיקי המניות בקשת וברשת
 מחזיקי המניות בקשת וברשת