מיכל הלפרין תטפל בערעור על פסילת מיזוג מזרחי-אגוד

הלפרין, שהייתה מנועה מלעסוק באישור העסקה בשל הסדר ניגוד העניינים שהיה תקף באותה תקופה, כבר החלה להתכונן להליך הערעור וללמוד את החומרים

מיכל הלפרין / צילום: איל יצהר
מיכל הלפרין / צילום: איל יצהר

הממונה על הגבלים עסקיים, מיכל הלפרין, תטפל בהליך הערעור הצפוי בבית הדין להגבלים בנושא מיזוג מזרחי טפחות ובנק אגוד. ל"גלובס" נודע כי הלפרין, שהייתה מנועה מלעסוק באישור העסקה בשל הסדר ניגוד העניינים שהיה תקף באותה תקופה, כבר החלה להתכונן להליך הערעור וללמוד את החומרים.

לפני קרוב ל-3 חודשים החליטה רשות הגבלים עסקיים לפסול את המיזוג בין הבנקים בטענה שהוא יגדיל עוד יותר הריכוזיות בשוק הבנקאות בכלל, ובעיקר בתחום הקמעונאות. הצדדים לעסקה זעמו על ההחלטה לפסול אותו וטענו כי היא אינה נשענת על נימוקים רציניים. באחרונה בעלי השליטה בבנק אגוד ומזרחי טפחות חתמו על הסכם רכישה חדש ומעודכן, ובו החליטו במשותף להגיש ערעור לבית הדין להגבלים.

לפני כתשעה חודשים, כאשר הגיעה אל הרשות הבקשה למיזוג בין הבנקים, נותר עוד זמן מעט יחסית לתוקפו של הסכם ניגוד העניינים של הלפרין, ולכן היא ביקשה ממשרד המשפטים לקצר את משך ההסכם על מנת שתוכל לטפל בעסקה רגישה זו. אלא שמשרד המשפטים סירב, ולכן הלפרין הפקידה את הטיפול בידי היועץ המשפטי של הרשות, אורי שוורץ, שטיפל בתהליך עד להחלטה הסופית לפסול אותו. בינתיים שוורץ עזב לתפקיד היועץ המשפטי של משרד הבריאות, ופג תוקפו של הסדר ניגוד העניינים של הלפרין, ולכן היא החליטה לקחת על עצמה את הטיפול בערעור מטעם הרשות מול בית הדין להגבלים.