הסכם קיבוצי בלאומי קארד: העובדים יקבלו מענק של 40 מ' ש'

ההסכם הקיבוצי ל-5 שנים • העובדים יקבלו מענק בעקבות מכירת החברה לקרן ורבורג פינקוס

אסיפת העובדים בלאומי קארד היום / צילום: ועד עובדי לאומי קארד
אסיפת העובדים בלאומי קארד היום / צילום: ועד עובדי לאומי קארד

אחרי שביתה כללית הנמשכת מאז יום חמישי שעבר, הסתיים סכסוך העבודה בלאומי קארד. חברת כרטיסי האשראי, בניהולו של רון פאינרו, חתמה הערב על הסכם קיבוצי חדש ל-5 שנים עם ועד העובדים. מדובר בהסכם לטווח ארוך יחסית לעומת ההסכם הקודם שהיה ל-3 שנים, ושצפוי לתת לחברה שקט תעשייתי לשנים הקרובות שהן קריטיות לעתידה לאור החלפת הבעלות הצפויה בה.

בנוסף לכך סוכם על מענק שיקבלו 1,400 עובדי החברה בגובה של 40 מיליון שקל, המהווה כ-2.5 משכורות בממוצע. את המענק ישלמו בעלי השליטה בחברה בנק לאומי (80%) וקבוצת עזריאלי (20%), לאחר שחתמו על הסכם למכירת החברה לפי שווי של 2.5 מיליארד שקל לקרן ורבורג פינקוס.

במסגרת ההסכם הקיבוצי יקבלו העובדים תוספות שכר של 3.25%-3.75%, בכפוף ליעדים. בשנה הראשונה תעמוד תוספת השכר על 3.75%, ולאחר מכן בדומה לתוספות שבהסכם הקיבוצי הקודם (3% בשנה עם תוספת של 0.25% בכפוף לעמידה ביעדים). בנוסף בשנה האחרונה של ההסכם, עשויה תוספת השכר לעלות ל-3.7% בכפוף לעמידה ביעדי רווחיות של החברה. בנוסף הוחלט במסגרת ההסכם להקצות לאורך ה-5 שנים יוקצו תקציבים נוספים לטובת רווחה סוציאלית (נושאים כגון, הגדלת הפרשה לפנסיה, שיפור תנאי קרן השתלמות, הגדלת שכר מינימום וכדומה).

ועד העובדים בראשות רעות פבלוביץ' הכריז על סכסוך עבודה לפני מספר שבועות, וזאת לאחר שההסכם הקיבוצי בחברה הסתיים בחודש מארס האחרון, והמו"מ להסכם חדש לא התקדם. בנוסף לכך באותה תקופה נחתם ההסכם למכירת לאומי קארד. בלאומי התכוונו בתחילה לשלם לעובדים מענק של כ-25 מיליון שקל, כ-10% מהרווח שיירשם ממכירת החברה. אולם בועד רצו סכום גבוה משמעותית, ובסופו של דבר התפשרו על 40 מיליון שקל, המהווה 15% מהרווח.

סכסוך העובדה הוחרף בתחילת החודש כאשר הועד החל לנקוט בעיצומים, שהחורפו עד לשביתה כללית בימים האחרונים. אמש פורסם ב"גלובס" כי פאינרו נפגש עם ראשי ההסתדרות לפגישה ארוכה במטרה לגשר על הפערים, ונראה כי הפגישה הניבה תוצאות, והחברה יכולה לשים את סכסוך העבודה מאחוריה.