תם המערב הפרוע בטאמבלר? תאסור עידוד אלימות ופורנו נקמה

הרשת החברתית משנה את כללי הקהילה שלה כך שיאסרו בצורה מפורשת יותר מבעבר על פרסום תכני שטנה והסתה, האדרת אלימות ופורנו נקמה

אפליקציית טאמבלר / צילום: SHUTTERSTOCK
אפליקציית טאמבלר / צילום: SHUTTERSTOCK

טאמבלר משנה את כללי הקהילה שלה באופן שיאסרו בצורה מפורשת יותר מבעבר על פרסום תכנים שכוללים דברי שטנה והסתה, האדרת אלימות ופורנו נקמה. החוקים החדשים יכנסו לתוקף ב-10 בספטמבר.

בבלוג הרשמי שלה החברה כתבה כי "יצירת סביבה בטוחה, חיובית ומעצימה זה דבר שתלוי בכולנו. הכללים שלנו צריכים לשקף את מציאות האינטרנט והרשתות החברתיות של היום".

לפי הכללים החדשים, האיסור על פוסטים שמעודדים אלימות, או מאדירים את מי שביצע מעשי אלימות, נובע מכך שהם עשויים "לעודד אלימות זהה". האיסור על פרסום תכני פורנו נקמה או פורנו מזוייף שיצרה תוכנת AI מתבטא באיסור "לקחת חלק בהטרדה מינית או בסקסואליזציה של אחרים ללא הסכמה".

בכללים הקודמים, בחלק הנוגע לדברי שטנה והסתה, טאמבלר עודדה את המשתמשים לדווח רק על תוכן "מתועב במיוחד". במקרה של אמירות שליליות ש"לא מגיעות לרמה של אלימות או לאיומים באלימות" הרשת עודדה את משתמשיה להסתפק בלהתווכח עם המשתמשים שפרסמו את אותם תכנים ולא לצנזר אותם. כעת החברה אומרת כי אותה מדיניות יצרה איזור אפור, ומודה שצריך לדווח גם על תכנים שלא מגיעים לרמות קיצוניות כל כך. החברה הסבירה כי היא מעדכנת את המדיניות בנושא מאחר ש"יש קבוצות שמפיצות שנאה שמנצלות את האינטרנט כדי להתארגן, לגייס ולעשות רדיקליזציה, והיעילות של הפעולות שלהם מבעיתה". המדיניות החדשה גם מציינת כי יוסרו תכנים איסלאמופוביים, אנטישמיים, ואנטי לה"טבקים.

טאמבלר הוסיפה כי הגדילה את צוות בודקי התוכן שלה, שתפקידו לבדוק פוסטים כדי לראות את ההקשר בו נכתבו, לפני הסרתם.