"טכנאי לכל מוצר חשמל בתוך שעה": Puls גייסה 50 מיליון ד'

חברת Puls, המכונה האובר של תחום טכנאי החשמל, מפעילה 3,000 טכנאים פרילנסרים בארה"ב • אייל רונן, מייסד משותף ומנכ"ל: "בכוונתנו להיות השירות היחיד שצרכנים יזדקקו לו עבור כל דבר עם כפתור 'on'"

אייל רונן ואיתי הירש, מייסדי Puls / צילום: רוני פרל
אייל רונן ואיתי הירש, מייסדי Puls / צילום: רוני פרל

חברת Puls, האובר של תחום טכנאי החשמל, גייסה 50 מיליון דולר בסבב גיוס C. את הסבב הובילה Tamasek, חברת השקעה עם תיק השקעות של 200 מיליארד דולר שהשקיעו בעליבאבא ו-AIRB&B, ואליה הצטרפו Hanaco Ventures של אלון ליפשיץ וליאור פרושאור ו-Hamilton Lane הבריטית וכן המשקיעים הקיימים Sequoia Capital, Red Dot Capital, Samsung NEXT ו-Viola Ventures. סך הגיוסים של החברה, כולל הנוכחי, מגיע ל-93 מיליון דולר.

פולס פיתחה מערכת טכנולוגית לניהול אנשי שירות וטכנאים בתחום מוצרי החשמל. החברה מפעילה 3,000 טכנאים פרילנסרים בארה"ב, שאותם היא מכשירה לתפקיד. גיוס ההון הנוכחי יאפשר לחברה להרחיב את תחומי השירות שהיא מציעה, הכוללים טלפונים, טלוויזיות, אנטנות, שערים חשמליים, מוצרי בית חכם ועוד.

בשיחה עם גלובס אומר אייל רונן, מייסד משותף ומנכ"ל Puls, כי החברה מתכוונת להיכנס לשני תחומים חדשים: טיפול במחשבים אישיים ובמכשירי חשמל לבנים. הוא אמר כי החברה גדלה ב-400% בשנה בשנים האחרונות וציין: "נגיע ל-80% מהשוק בארה"ב במהלך השנה הנוכחית. החזון שלנו הוא שבתוך שלוש שנים מהיום לכל מוצר חשמלי נוכל להציע טכנאי תוך 60 דקות, גם בארה"ב וגם במזרח הרחוק ובאירופה".

לדבריו Puls פועלת בנקודת המפגש בין השוק לשירותים לפי דרישה, שגודלו מוערך ביותר מ-400 מיליארד דולר, לבין השוק לאוטומציה ביתית, שהיקפו מוערך בכ-50 מיליארד דולר. בסוף שנת 2018, צפויים להיות 11 מיליארד מכשירים מקושרים בעולם - יותר ממספר האנשים בכדור הארץ. על פי התחזית, מספר זה יוכפל עד שנת 2020, אז יהיו במשק הבית הממוצע 50 מכשירים מקושרים. מצב זה ייצור צורך עצום בשירותי אינטגרציה, תמיכה ותיקונים שאותם מציעה Puls".

Puls פיתחה פלטפורמה טכנולוגית מקיפה הכוללת אלגוריתמים ייחודיים, המתאמים בין צרכנים הזקוקים לשירות עבור מכשיר חשמלי לבין טכנאי מתאים מבחינת מיקום ומיומנות וגם מנהלת מלאים הפרושים בכלי הרכב של הטכנאים. באמצעות הטכנולוגיה החברה מתחייבת לספק את השירות שבעה ימים בשבוע בחלונות זמן מידיים של כ-60 דקות.

Puls הוקמה בשנת 2015 על-ידי איתי הירש ואייל רונן. החברה מעסיקה 65 אנשי פיתוח, תפעול ושיווק במטה בסן פרנסיסקו, במשרדיה בסן דייגו ובמרכז הפיתוח ברמת גן, שבו 35 עובדים. בכוונת החברה לגייס בישראל בשנה הקרובה 20 מפתחים, מומחי דטה-סיינס ו-BI כדי לשדרג את יכולות הפלטפורמה הטכנולוגית של החברה ולתמוך בצמיחה המואצת שלה בארה"ב.

ההשקעה החדשה תסייע ל-Puls לספק תמיכה לכל שלבי החיים של מכשירים והתקנים חשמליים - החל מההדגמה והרכישה, דרך האספקה וההתקנה ועד התיקונים והשדרוג. Puls ממנפת שתי מגמות על: התפשטות נרחבת של מכשירים מקושרים וציפיות הולכות וגדלות מצד צרכנים לקבל שירות מיידי לפי דרישה. בנוסף, רשתות קמעונאות גדולות ויצרני המכשירים מעוניינים לשמר עם צרכני מוצרי האלקטרוניקה הביתיים קשר ארוך טווח שלא מסתיים במעמד המכירה. לכן שירותים דוגמת תמיכה בהתקנה, הדרכה ותיקונים לכל אורך חיי המוצר, אותם מספקת Puls מסייעים לרשתות וליצרנים להשיג מטרה זו.

אייל רונן הוסיף: "ככל שצרכנים הופכים יותר תלויים במכשירים חשמליים בכל היבט של חיי היומיום שלהם, העולם נזקק למודל חדש של שירות. אף אחד לא צריך לחצות במכונית את העיר ולעמוד בתור כדי לדבר עם מומחה, או לחכות שעות או ימים בבית להגעת טכנאי מקומי. Puls הופכת את חוויית השירות לרציפה, מהירה ואמינה. בכוונתנו להיות השירות היחיד שצרכנים יזדקקו לו עבור כל דבר עם כפתור 'on'".