השרה גמליאל דורשת מהנשיא להחרים את טקס פרס התעשייה

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל ומנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה אווה מדז'יבוז' קוראות לנשיא המדינה להחרים את טקס מתן פרס התעשייה שמתוכנן לנובמבר הקרוב וזאת בנימוק ששום פרס או אות הוקרה לא ניתן לאישה • מהתאחדות התעשיינים נמסר: "צר לנו על הניסיון המניפולטיבי אשר מתעלם באופן נוח מדי מהמציאות כפי שהוצגה בצורה בלתי אמצעית בראיון בנושא"

גילה גמליאל / צילום: תמר מצפי
גילה גמליאל / צילום: תמר מצפי

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל ומנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה אווה מדז'יבוז' קוראות לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין להחרים את טקס מתן פרס התעשייה שמתוכנן לנובמבר הקרוב וזאת בנימוק ששום פרס או אות הוקרה לא ניתן לאישה: "עשרה תעשיינים יזכו השנה לכבוד, כולם כאחד גברים", נכתב בפנייתן של גמליאל ומדז'יבוז' לנשיא ריבלין.

פרס התעשייה ניתן בידי התאחדות התעשיינים. נשיא ההתאחדות הוא שרגא ברוש. מנתוני הרשות לקידום מעמד האישה, ב-45 השנים שבהם מחולק הפרס, זכו בו 183 תעשיינים, רק 11 מהם (6%) נשים.

אווה מדז’יבוז’ / צילום רמי זרנגר
 אווה מדז’יבוז’ / צילום רמי זרנגר

"מקומן של נשים במשק, בתעשייה, בעולמות הפיננסיים, תמיד היה רצוף בקשיים ובמגבלות ואף על פי כן רבות מהן סללו לעצמן דרך לתפקידים בכירים והיו שותפות מלאות, יוזמות ומובילות בהקמת התעשייה הישראלית לדורותיה ועד היום", כתבו השרה גמליאל ומדז'יבוז' לנשיא.

עוד נכתב בפנייתן כי "עלינו לעודד מעורבות נשים במגזר העסקי, לקדם נשים לעמדות מפתח, לנפץ איתן את תקרות הזכוכית ובוודאי להוקיר את מעשיהן ופועלן. בימים שבהם הדרתך נשים היא חלק מהשיח היום יומי וכולנו שותפים לתפיסה שאין לה מקום בחברה הישראלית- השתתפותך בטקס שמדיר נשים פעם אחר פעם בצורה שיטתית עלולה להעביר מסר שאינו תואם את תפיסות עולמך בנושא, כפי שהובאו לידי ביטוי לאורך השנים".

פרס התעשייה יוענק השנה למנכ"ל סודהסטרים, דניאל בירנבאום, למנכ"ל חברת הגלידות בן אנד ג'ריז, אבי זינגר, למנכ"ל נטפים, רן מידן ועוד. אחרים יקבלו אותות הוקרה על פועלם.

מהתאחדות התעשיינים נמסר: "צר לנו על הניסיון המניפולטיבי אשר מתעלם באופן נוח מדי מהמציאות כפי שהוצגה בצורה בלתי אמצעית בראיון בנושא בעיתון "גלובס" בתאריך 27.8.18.

זוכי פרס תעשייה נבחרו על ידי חבר שופטים אובייקטיבי, על פי קריטריונים כלכליים ועסקיים, שבדקו את ביצועי החברות תחת הנהלתם של המועמדים.
לשמחתנו, מקבלי הפרס היוקרתי הנם מנהלים בכירים של חברות תעשייה ישראליות מובילות, אשר תרמו תרומה אישית להצלחת החברות ומהווים מודל לניהול של חברת תעשייה ישראלית מצליחה.

יצויין, כי בשונה מבעבר, התאחדות התעשיינים עשתה מאמצים אקטיביים ממשיים להגדיל את גיוון המועמדים באמצעות פניות מיוחדת לחברות פורום נשים בתעשייה ולפורום התעשיינים ממגזר המיעוטים. עם זאת, על פי תקנון הפרס ועל פי החלטת חבר השופטים, הפרס היוקרתי ניתן רק למנהלים אשר עמדו בהצלחה בקריטריונים כלכליים קשיחים ולצערנו לא נמצאה בין המועמדים תעשיינית אשר הוכיחה הצלחה בניהול חברה תעשייתית. יצויין כי בשניים משלושת האירועים הקודמים אכן ניתנו פרסי תעשייה למנהלות בכירות בתעשייה, אשר הוכיחו עשייה, ניהול והישגים עסקיים על פי הקריטריונים של הפרס . עוד יצויין כי ההתאחדות פועלת באופן אקטיבי כדי לעודד גיוון ניהולי בתעשייה באמצעות פורום נשים בתעשייה".