ילין לפידות ממשיך להגדיל את הרווח הרבה מעבר למתחריו

בית ההשקעות רשם ירידה סמלית בהכנסות מניהול קרנות נאמנות • במחצית הראשונה הסתכם הרווח הנקי בכ-68 מיליון שקל - היקף דומה לזה של כל שאר בתי ההשקעות הציבוריים יחד • הלמן אלדובי רשם הפסד של כ-1.2 מיליון שקל ברבעון, לעומת 8.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

לאחר שנים ארוכות של זרימת כספים ניכרת מצד לקוחות חדשים לניהולו, בית ההשקעות ילין לפידות חווה השנה מגמה שהוא פחות מכיר - פדיונות והעברות כספים למתחרים. בדוחות הרבעון השני בית ההשקעות הציג ירידה בהכנסות מאחד מתחומי הפעילות שלו - ניהול קרנות נאמנות.

כמו כן שינה בית ההשקעות את הגילוי בדוחות - לאחר שברבעון הראשון השנה דיווח על ירידה, ראשונה, בהיקף הנכסים המנוהל על ידו. ברבעון השני הוא כבר נמנע מלתת גילוי לנתון הזה, אותו פרסם בעבר במסגרת דוחות חברת אטראו - שמחזיקה במחצית ממניותיו.

עם זאת, רווחי בית ההשקעות, שבניהול מייסדיו דב ילין ויאיר לפידות, ממשיכים לצמוח. ברבעון השני נרשם רווח נקי מרשים מאוד בסך 34 מיליון שקל, גידול של כ-10% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. מדובר ברווח הגדול פי כמה מזה שמציגים מתחריו הציבוריים, ובהם מיטב דש הגדול ממנו. במחצית הראשונה השיפור ברווח הנקי הוא בשיעור דומה, כשהרווח הנקי הסתכם בכ-68 מיליון שקל - היקף דומה לזה שרשמו יחדיו כל שאר בתי ההשקעות הציבוריים. 

קצוות הקשת: בית ההשקעות הציבורי היחיד שמפסיד וזה שמרוויח יותר מכולם
 קצוות הקשת: בית ההשקעות הציבורי היחיד שמפסיד וזה שמרוויח יותר מכולם

כאמור, הפדיונות שקרו בקרנות של ילין לפידות באו לידי ביטוי בדוחות הרבעון השני של בית ההשקעות, שרשם ירידה, סמלית בעיקר, בהכנסות מניהול קרנות נאמנות. ברבעון השני השנה תחום קרנות הנאמנות הניב לילין לפידות הכנסות של כ-64.1 מיליון שקל לעומת 64.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. מבחינת החברה זו חזרה של שנה לאחור, אחרי שברבעון הראשון רשמה הכנסות של כ-66.9 מיליון שקל מניהול קרנות נאמנות. למול זאת, ההכנסות הרבעוניות מניהול תיקים ומניהול קופות גמל וקרנות השתלמות גדלו בשיעורים דו ספרתיים ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

בכל אופן, ילין לפידות הציג גידול בהכנסות, הן ברבעון והן במחצית הראשונה השנה. בסיכום המחצית רשם בית ההשקעות הכנסות כוללות של כ-300 מיליון שקל מפעילויות ניהול השקעות ללקוחות, גידול של יותר מ-13% ביחס למחצית המקבילה. הגידול נרשם בכל שלוש פעילויות בית ההשקעות. כמו כן, ההון העצמי של ילין לפידות כבר עומד על 211 מיליון שקל, לעומת 143 מיליון שקל בסוף 2017, כשמדובר בבית השקעות רווחי במיוחד.

הלמן אלדובי ממשיך להפסיד

גם בית ההשקעות הלמן אלדובי, שלאחרונה ביצע עסקת מיזוג פעילות גמל והשתלמות עם בית ההשקעות אי.בי.אי, פרסם דוחות במסגרתם גילה כי הוא ממשיך להפסיד. עם זאת, הפסדיו הצטמקו מ-8.3 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד לכ-1.2 מיליון שקל ברבעון השני של 2018. במחצית הראשונה השנה הפסדי בית ההשקעות הסתכמו בכ-3.7 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-7.8 מיליון שקל במחצית הראשונה אשתקד.

הלמן אלדובי ניהל בסוף הרבעון השני נכסים בהיקף של כ-14.7 מיליארד שקל, לא כולל הנכסים בקופה המרכזית של חברת חשמל. בסוף הרבעון השני כ-91 מיליון שקל מהם נוהלו באמצעות הפעילות הצעירה לרכישת הלוואות P2P מפלטפורמות מקוונות בארה"ב. אגב, נכון להיום בית ההשקעות כבר מנהל כ-177 מיליון שקל בפעילות רכישת ההלוואות P2P וסך הנכסים המנוהלים על ידו צמח בעקבות המיזוג עם אי.בי.אי לכ-20.2 מיליארד שקל.

ברבעון ובמחצית קטנו הכנסות בית ההשקעות מניהול גמל והשתלמות. מול זאת הוא נהנה הן מגידול בהכנסות מהפנסיה (הודות להיותו הגוף המנהל של אחת משתי קרנות הפנסיה ברירת מחדל) והן מגידול בהכנסות ניהול תיקים והתחלת פעילות בית סוכן שבבעלות בית ההשקעות. עוד נהנו בהלמן אלדובי מתחילת ההכנסות מהקרן להשקעה בהלוואות P2P ומהפצת קרנות נאמנות זרות.