נכנסת לזירה? אפל רוכשת סטארט-אפ מציאות מוגברת

אפל רכשה את הסטראט-אפ Akonia Holographics, שמפתח משקפי AR • לפי דיווחים, אפל מפתחת משקפי AR שעשויים לצאת לשוק כבר ב-2020

APPLE, אפל / רויטרס
APPLE, אפל / רויטרס

אפל רוכשת את חברת Akonia Holographics, סטארט-אפ מדנבר שמפתח משקפי מציאות מוגברת (AR). הטכנולוגיה של אקוניה מקרינה תמונות צבעוניות לעדשות מזכוכית שקופה. אקוניה גייסה 11.6 מיליון דולר עד היום לפי קראנצ'בייס.

לפי דיווחים, אפל מפתחת משקפי AR שעשויים לצאת לשוק כבר ב-2020. בעוד שאפל אישרה את רכישת אקוניה, היא מסרה בתגובה לדיווחים על הרכישה את התגובה הסטנדרטית של החברה: "אפל רוכשת חברות טכנולוגיה קטנות יותר מדי פעם, ולרוב לא מפרטת את המטרה או התכניות של החברה". מנכ"ל אפל טים קוק אמר בעבר כי הוא מזהה הזדמנויות רבות יותר בעולמות ה-AR לעומת ה-VR מכיוון שכך המשתמש יכול להרגיש נוכח יותר בחוויה.

בעוד שלא ידוע כרגע מהן בדיוק התכניות של החברה לגבי פיתוח חומרה חדשה בתחום, החברה הציגה חידושים רבים בתחום ה-AR עבור מכשיריה הקיימים בכנס המפתחים שלה, WWDC, שנערך ביוני. ביניהם ערכת ARKit 2 שתעניק תמיכה לחוויות משותפות, בהן משתמשים ממספר מכשירים יוכלו לראות את אותם אפקטים של AR במשחקים מרובי משתמשים שמשלבים אלמנטים של AR. בנוסף, אפל הכריזה על אפליקציה בשם Measure שמאפשרת למדוד גדלים ואורכים של חפצים באמצעות AR דרך המכשיר. החברה גם יצרה בשיתוף פעולה עם פיקסאר פורמט קבצים תומך AR בשם USDZ.