פייסבוק חסמה פוסט של מרכז אנה פרנק. הסיבה: עירום

בתמונה שצורפה לפוסט נראו ילדים קורבנות שואה שצולמו בעירום • תגובת פייסבוק: "לפי כללי הקהילה שלנו, אנחנו לא מרשים למשתמשים לפרסם תמונות של ילדים בעירום"

בול לזכרה של אנה פרנק / צילום: Shutterstock
בול לזכרה של אנה פרנק / צילום: Shutterstock

פייסבוק חסמה פוסט שפרסם מרכז אנה פרנק מניו-יורק שנגע לרמת המודעות לשואה בארה"ב. לאחר שהארגון הצליח לפרסם את התוכן בטוויטר אך לא בפייסבוק, הוא פנה לרשת החברתית בבקשה להסבר לחסימה. לאחר יומיים ללא תשובה מצד פייסבוק, הארגון פנה אליה באופן פומבי וצייץ בטוויטר כי "הסרתם פוסט שלנו שעוסק בצורך לחינוך בנושא השואה, בטענה כי הפר את כללי הקהילה שלכם ולא נתתם לנו סיבה לכך".

פייסבוק הגיבה לאחר מספר שעות בשחזור הפוסט ובהתנצלות. החברה הסבירה כי הפוסט נחסם בשל תמונה שצורפה אליו, ובה נראו ילדים קורבנות שואה שצולמו בעירום. "לפי כללי הקהילה שלנו, אנחנו לא מרשים למשתמשים לפרסם תמונות של ילדים בעירום", נמסר מפייסבוק לאתר The Verge. "אנחנו מכירים בכך שהתמונה שפרסם מרכז אנה פרנק היא בעלת חשיבות היסטורית, ולכן שחזרנו אותה".

במרכז אנה פרנק מחו על כך שבעוד שהפוסט שלהם הוסר, פייסבוק ממשיכה לאפשר פוסטים של מכחישי שואה. בחודש שעבר מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, אמר כי פייסבוק לא צריכה להסיר פוסטים של מכחישי שואה, מאחר שהם טועים בתום-לב.

זו לא הפעם הראשונה שהאלגוריתמים האוטומטיים של פייסבוק לפיקוח על תוכן עושים טעויות מביכות הנוגעות לאירועים היסטוריים. בחודש יולי פייסבוק חסמה פרסום של חלקים מהכרזת העצמאות האמריקאית, אותם זיהתה הפלטפורמה כתוכן מסית, וב-2016 פייסבוק חסמה תמונה אייקונית ממלחמת וייטנאם שמראה ילדה עירומה בורחת מתקיפה. גם בשני המקרים האלה פייסבוק שחזרה את הפוסטים מאוחר יותר בעקבות תלונות.

הפוסט המודיע על שחזור הפוסט: