נציב שירות המדינה מכריח את כחלון למנות מ"מ לסלינגר

בנציבות שירות המדינה מדגישים: "חייב להיות ממלא מקום בתפקיד" • החישובים הפנימיים, הדרישות בחוק, ומה צפוי השבוע

משה כחלון ואביגדור ליברמן /  עמית שאבי - ידיעות אחרונות
משה כחלון ואביגדור ליברמן / עמית שאבי - ידיעות אחרונות

שר האוצר דוחה את הקץ. לא יודע אם למנות או לא למנות ממלא מקום למנהלת רשות שוק ההון המסיימת היום (ה'). משה כחלון מחכה למנכ"ל שי באב"ד שיחזור הלילה מחו"ל, שיוציא עבורו את הערמונים שדחף בשחצנות כוחנית לתוך האש.

באבד "עושה שמיניות", אומרים, רק כדי להימנע ממינוי ממלא מקום. סגן השר יצחק כהן, שרשות שוק ההון תחת סמכותו - לא מעז למנות מ"מ לרשות שוק ההון למרות שבישיבות הנהלת האוצר אמר שחובה למנות ממלא מקום זמני, אחד משלושת הסגנים הנוכחיים, גם אם הם נחשבים מועמדים לתפקיד המנהל הבא.

אסף מסינג, היועץ המשפטי לאוצר, גם מתנהל ככפוף לבאב"ד, למרות שתפקידו אמור להיות עצמאי, וגם מצוי באיזשהו ניגוד עניינים, שכן כבר דובר, אולי עדיין מדובר, בו נכבדות כממלא המקום לממונה הפורשת, יחד עם היותו היועץ המשפטי. במשרד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט עומדים על כך שלפחות לקטע הפיקוח על הביטוח ברשות - ימונה ממלא מקום בעל סמכות חוקית בצמוד לפרישת סלינגר. ככל הידוע גם מתנגדים שם למינוי הכפול של מסינג.

היום התבטא לראשונה בנושא גם ממלא מקום נציב שירות המדינה, אהוד פראוור, שאמר לגלובס: "אני סבור שבתפקיד הזה של מנהל רשות שוק ההון חייב להיות ממלא מקום עד למינוי הקבוע. מה גם שוועדת האיתור טרם החלה בעבודתה". גורמים בנציבות מעריכים שהרכב הוועדה יפורסם עוד השבוע הזה, עם שובו של באב"ד מחו"ל.

הכול שוקעים בים התירוצים של כחלון-באב"ד. יותר מזה, לא יודעים להסביר איך קרה שאישרו תקנות לחוק רשות שוק ההון שאינן מחייבות מנהל או ממלא מקום בכלל, ולביטוח בפרט - בכל רגע - למקרה שתתעורר בעיה דחופה וקריטית בכספי הציבור המצויים בידי תאגידים מוסדיים וחברות הביטוח. זאת, כאשר בהוראות הקודמות לתפקיד זה באוצר נקבעה חובת מינוי תמידי של מפקח לביטוח.

דורית סלינגר מסיימת היום. נכון לרגע זה - אין ממלא מקום. שי באב"ד לא משתוקק לממלא מקום, ובטח לא רוצה לראות שם מי מסגניה של סלינגר, בהיותם נציגי קדנציה שהייתה עצמאית מדי לטעמו ולא כפופה לגחמותיו.

הכוונה של באב"ד להשאיר את הרשות בלי ממלא מקום - בטענה הצודקת שאין חובה הקבועה בחוק, ובהבטחה שתכף תקום ועדת איתור ותכף תסיים את תפקידה, השתבשה. כך, ההערכה היא שמינוי ממלא מקום צפוי בשבוע הבא.