נדחתה העתירה שהגישו זוכי מחיר למשתכן נגד גינדי והמדינה

עם זאת, חשוב לציין כי העתירה נדחתה בשל קביעת השופט שהיא הוגשה לבית המשפט הלא נכון, ולעותרים שמורה הזכות להגיש העתירה לבית משפט אחר

הפגנת זכאי מחיר למשתכן באור-יהודה / צילום: אמיר מאירי
הפגנת זכאי מחיר למשתכן באור-יהודה / צילום: אמיר מאירי

העתירה המינהלית שהגישו זוכים בפרויקט מחיר למשתכן באור-יהודה נגד המדינה ונגד חברת גינדי החזקות נדחתה על הסף - כך קבע היום (ה') השופט קובי ורדי מבית המשפט המחוזי בתל-אביב ביושבו כבית משפט לעניינים מינהליים. השופט קבע בהחלטתו כי העתירה שהוגשה אינה נוגעת לענייני מכרזים, ולכן העתירה לא הוגשה לבית הדין הנכון. השופט קבע עוד כי לעותרים שמורה הזכות להגיש עתירה נוספת "לבית המשפט המוסמך".

נזכיר כי העתירה שהגישו חלק מהזוכים בפרויקט מחיר למשתכן באור-יהודה עסקה במועדי מסירת הדירות בפרויקט. הזוכים טוענים כי בעוד החברה התחייבה למדינה לסיים הבנייה תוך פרק זמן מסוים, בחוזי הרכישה מול הרוכשים החברה נקבה בתאריכי מסירת הדירות מאוחרים יותר משמעותית.

מנגד טענה המדינה כי מועד סיום הבנייה כפי שנקבע במכרז נקבע בחוזה בין המדינה לחברה ואינו מתייחס למסירת הדירות, והחברה זכאית לנקוב במועד מאוחר יותר של המסירה. במקביל ביקשה המדינה לפסול העתירה על הסף.

חשוב לציין כי בית המשפט לא פסל את העתירה כיוון שמצא כי טיעוני הזוכים אינם מוצדקים, אלא, כאמור, משום שהעתירה אינה מתאימה לבית הדין אליה הוגשה. במקביל השופט לא פסק הוצאות.

גורמים בקרב נציגות הזוכים מסרו כי נציגי הזוכים בפרויקט באור-יהודה שוקלים כעת את צעדיהם, ולא מן הנמנע שיגישו עתירה נוספת לבית המשפט הרלוונטי.

במקביל, הזוכים טוענים כי סיכום שאליו הגיעו המדינה, עיריית אור-יהודה וחברת גינדי החזקות לגבי הקדמת מסירת החזקה במגרשים ואפשרות לתחילת העבודות, לא יצא לפועל. בתגובה נמסר מהעירייה כי "עיריית אור-יהודה פעלה מהרגע הראשון כדי לקדם פתרון שיאפשר הורדה בזמני ההמתנה של הזוכים בפרויקט מחיר למשתכן, על אף שהיא לא הייתה צד למכרז ולהסכם המקורי בין רשות מקרקעי ישראל לחברת גינדי החזקות. כחלק מהניסיונות לסייע, הסכימה אז העירייה לאפשר חפירה פתוחה, והתנתה זאת בקבלת שיפוי וערבויות מגינדי ומהמדינה. נכון להיום, לא הועברו הערבויות והתשלומים הנדרשים, כפי שהופיעו בסיכום שהושג.

"עוד חשוב לציין כי חלק מעבודות תשתית שאמורות להתקיים בשכונה לא יצאו אל הפועל, לאחר שחברי ועדת מכרזים סירבו לאשר אותן ולקדם את הפרויקט. לכן העירייה אינה יכולה לאפשר חפירה ללא ביצוע של עבודות תשתית אחרות שאמורות להתבצע במקביל. במקרה שהנושא יחזור לעבודה ויאושר, וכן יועברו הערבויות הנדרשות, יינתן אישור לחפירה פתוחה באופן מיידי.

"העירייה עומדת על כך שאישור החפירה הפתוחה יועבר ליזם רק במגרש 400, עליו יש הסכמה למועדי המסירה. לגבי שאר המגרשים, אישור חפירה יינתן לאחר סיכום מוסכם עם נציגי הרוכשים לגבי מועדי מסירה או פיצוי מוסכם.

"אנו תקווה כי כל הגורמים המעורבים ייתנו את ידם לקדם את הפרויקט, ולא יערבו פוליטיקה זרה. העירייה תעשה כל שלאל ידה כדי לסייע ולקצר את לוחות הזמנים במגבלות החוקיות שברשותה, במטרה ששכונת בית בפארק תהפוך לאחת מהשכונות האיכותיות בגוש דן".

מתגובת העירייה, כמו גם כוונת הזוכים בפרויקט להגיש ככל הנראה עתירה נוספת, נראה כי סאגת מכרז מחיר למשתכן באור-יהודה עוד רחוקה מסיום.