וואווי השיקה רמקול חכם בשם Cube. והוא לא בצורת קוביה

הרמקול מתפקד גם כנתב לרשת 4G, ומחובר לעוזרת החכמה של אמזון • לנובו השיקה מחשב נייד עם שני מסכים

ריצ'ארד יו, מנכ"ל חטיבת האלקטרוניקה הצרכנית של וואווי / צילום: רויטרס
ריצ'ארד יו, מנכ"ל חטיבת האלקטרוניקה הצרכנית של וואווי / צילום: רויטרס

וואווי (HUAWEI) הכריזה אתמול על הרמקול החכם הראשון שלה, ה-HUAWEI AI Cube. הרמקול נחשף בנאום המרכזי של וואווי בתערוכת ה-IFA בברלין, שנשא ריצ'ארד יו, מנכ"ל חטיבת האלקטרוניקה הצרכנית של החברה. כפי שהיה צפוי מהתערוכה, המיקוד של המציגים הוא על טכנולוגיות לבית החכם ועל בינה מלאכותית.

למרות שמו, ה-HUAWEI AI Cube הוא דווקא בצורת צילינדר. הוא בנוי מתיבת תהודה בנפח של 400 מ"ל, אשר לדברי וואווי תאפשר "צליל באיכות גבוהה וברורה" ובס איכותי. תכנת הסאונד של וואווי, Histen, תוסיף לרמקול בס וירטואלי וכן יכולות זיהוי קולי ממרחק של כמה מטרים.

הרמקול מתפקד גם כנתב לרשת 4G, ומחובר לעוזרת החכמה של אמזון, אלכסה. למרות שלא חסרים רמקולים חכמים בשוק, וואווי מחשיבה את הרמקול החדש שלה למוביל מבין מוצרי הבינה המלאכותית של החברה. בנאומו, יו הציג את הרמקול והכריז כי "חברת וואווי מחויבת לספק קישוריות חלקה המאפשרת חוויית חיבור למכשירים חכמים. למטרה זו החליטה וואווי לחזק ולהרחיב את פורטפוליו המוצרים בטכנולוגיית הבינה המלאכותית", וכי "HUAWEI AI Cube הוא המוצר המתקדם ביותר בקו זה".

לצד רמקול שיאפשר לשלוט במוצרי IoT, וואווי השיקה מכשיר איתור למוצרי IoT. המוצר הזה דווקא כן מזכיר קוביה, וכולל אזעקה שמופעלת כאשר סמארטפון שמחובר אליו נמצא במרחק שעולה על כמה מטרים.

בנוסף, החברה הכריזה על ה-Kirin 980, מעבד חדש לטלפונים סלולריים בגול 7 ננומטר, המיוחד למכשירי ה-Mate20 שטרם הושקו. בוואווי אומרים שזהו המעבד הראשון בגודל 7 ננומטר לשימוש מסחרי. המעבד בנוי מ-8 ליבות: ארבע ליבות קטנות לביצועים מינוריים ולשימוש יעיל באנרגיה, שתי ליבות בינוניות, ושתי ליבות טורבו. המעבד ידע להשתמש בליבות הנכונות לביצוע פעולות שונות ובכך אמור להבטיח הן ביצועים מקסימליים והן חיסכון באנרגיה.

במסיבת העיתונאים שערכה, לנובו, ביום חמישי האחרון הכריזה על מספר מחשבים ניידים, מוצרים לביות החכם ומשחק VR חדש. ה-YOGA Book C930 הוא מחשב נייד עם שני מסכים, כל אחד בגודל 10.8 אינץ', עוביו הוא 9 מילימטר והוא שוקל 775 גרם.

מלבד מסך המחשב הרגיל, לנובו הוסיפה מסך תצוגת נייר E Ink, שהופך למקלדת דינאמית בלמעלה מ-30 שפות, ומתפקד גם כמחברת הכוללת עט, וכספר: המסך כולל צירים של 360 מעלות, דבר שמאפשר להחזיק את המחשב כמו ספר, ביד אחת בלבד, ולקרוא משני המסכים. אפשרות נוספת היא לקפל את המחשב לגמרי ולקרוא רק ממסך הנייר. בלנובו סבורים כי היתרון המרכזי של המחשב הוא האפשרות לקריאה ממושכת של מסמכים וספרים.

בנאום המרכזי של LG שפתח את התערוכה אתמול (ו'), הציג סמנכ"ל הטכנולוגיה של LG, דר' איי פי פארק, את המכנסיים הרובוטיות של החברה, ה-CLOi SuitBot. מדובר בשלד רובוטי שנלבש מעל המכנסיים וכולל "סנדלים". הוא תומך בגב התחתון בזמן עמידה או הליכה, והופך לכיסא עם גלגלים במצב ישיבה. הוא נועד לשמש חברות בתחום השירותים והתעשייה, כאביזר עבודה שיסייע להן להפיק יותר מהעובדים שלהן. למשל, מי שילבש את הרובוט אמור להיות מסוגל לשאת משאות כבדים יותר או להשתמש בכלי עבודה שדורשים כוח רב.