מנדלבליט מכחיש את דברי רוני מאנה: לא מנהל מו"מ עם נתניהו

היועץ המשפטי לממשלה מכחיש בתוקף את השמועה שעורר אתמול איש העסקים רוני מאנה, כאילו מנדלבליט מנהל מו"מ חשאי עם בנימין נתניהו לסגירת התיקים נגדו בתמורה לפרישתו מתפקיד ראש הממשלה: "לא היו דברים מעולם"

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, מכחיש בתוקף את השמועה שעורר אתמול איש העסקים רוני מאנה, כאילו מנדלבליט מנהל משא-ומתן חשאי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לסגירת התיקים נגדו בתמורה לפרישה של נתניהו מתפקיד ראש הממשלה.

מאנה, שהיה בעבר מקורב מאוד לבנימין ושרה נתניהו ובשנים האחרונות הפך לאחד מגדולי המבקרים שלהם, העלה אתמול ציוץ בטוויטר, שבו כתב: "מה שכל הכתבים לא יודעים זה שביבי מנהל בשקט משא-ומתן עם היועץ על פרישה תמורת סגירת כל התיקים נגדו ונגד שרה!!! אני יודע שהם יכחישו, אבל סיפרו לי 2 אנשים הכי מקורבים!!!" (סימני הקריאה במקור. ח',מ'). 

הציוץ הזה של מאנה עורר חרושת של שמועות כאילו יש לו יסוד במציאות. ואולם בתגובה לפניית "גלובס" הכחיש היועמ"ש, באמצעות דובר משרד המשפטים, משה כהן, בצורה חד-משמעית את הטענה כי מתקיים משא-ומתן כזה. כהן מסר: "לא היו דברים מעולם".

גם סנגוריו של נתניהו הכחישו בכל תוקף את הטענות הללו ואמרו לנו היום (א') כי מדובר בקשקוש שלם ובשקר. נתניהו, לפחות לפי הטענות שלו, מאמין בחפותו ובניקיון-כפיו, וכי הוא יצא בשלום מהחקירות.

נציין בנוסף כי לאור עוצמת החשדות נגד נתניהו, גם אין כל היגיון או סבירות שהיועמ"ש יסכים לסגירת התיקים נגד נתניהו בתמורה לכך שנתניהו יפרוש מראשות הממשלה. כפי שכתבנו ב"גלובס" כבר בפברואר 2018 אחרי פרסום המלצות המשטרה בתיקים 1000 ו-2000, קשה מאוד לדמיין מצב שבו נתניהו יצא נקי לחלוטין מהסיפור. אם הוא לא יואשם בשוחד בשני התיקים, אז הוא יואשם באחד מהם, ואם הוא ייחלץ מאישומי השוחד בכלל, אז סביר שראש הממשלה יואשם במרמה והפרת אמונים. מצבו של נתניהו בתיק 4000 הוא אפילו חמור יותר.

הפרקליטות והמשטרה סבורים כי החשד נגד נתניהו בתיק 4000 - שבו הוא חשוד בקבלת שוחד משאול אלוביץ, הבעלים של קבוצת בזק ואתר החדשות וואלה - הוא כבר מבוסס בראיות משמעותיות. בין היתר מדובר במיילים, מסרונים ועדויות של חשודים אחרים ושל עדי המדינה בתיק, שמראים כי נתניהו פעל לטובת האינטרסים העסקיים של אלוביץ בתמורה לסיקור מוטה לטובתו ולטותב משפחתו באתר וואלה. נתניהו מכחיש את כל החשדות נגדו.

נזכיר כי בשבוע שעבר הודיעה המשטרה לראשונה באופן רשמי בבית המשפט כי שרה ויאיר נתניהו, רעייתו ובנו של ראש הממשלה, חשודים אף הם בשותפות בשוחד בתיק 4000. העובדה ששרה ויאיר היו מעורבים מאוד במערכת היחסים המושחתת לכאורה מול אלוביץ, כבר ידועה זה זמן רב, אבל עד היום לא היה ברור עד הסוף באילו עבירות הם חשודים. 

מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "עוד בדיה חסרת שחר".