ח"כ דוד ביטן ליועמ"ש: בדוק את ההדלפות מחקירותיי

ח"כ ביטן צירף לאחרונה צוות ההגנה שלו את עו"ד דרור מתתיהו, שפנה בשמו ליועמ"ש אביחי מנדלבליט • עו"ד מתתיהו: "תופעת ההדלפות מתוך חדרי חקירות היא רעה חולה הפוגעת בטוהר ההליך השיפוטי, באמון הציבור במערכת אכיפת החוק ובמראית פני הצדק"

ח"כ דוד ביטן / צלם: איל יצהר
ח"כ דוד ביטן / צלם: איל יצהר

חבר הכנסת דוד ביטן פנה ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתוח בחקירה בקשר להדלפת חקירתו בלהב 433 - כך נודע ל"גלובס".

פנייתו של יו"ר הקואליציה לשעבר ליועמ"ש נעשתה באמצעות עו"ד דרור מתתיהו, מנהל מחלקת צווארון לבן במשרד פישר, בכר, חן, אשר הצטרף לאחרונה לצוות ההגנה של ח"כ ביטן, הכולל גם את עו"ד אפרים דימרי.

הפנייה האמורה נעשית בהמשך לחשיפת הקלטות סתר שחשף עיתונאי חברת החדשות אמנון אברמוביץ', בה נשמע חבר הכנסת ביטן אומר לחברו, עד המדינה משה יוסף, כי "נתניהו סגר איתי שאתמנה לשר לביטחון הפנים. הוא מפחד מהתקשורת, אבל זה סגור".

בהקלטות שבוצעו במסגרת החקירה נשמעים מקורבים לחבר הכנסת דנים בתוכנית המבקשת להזיז את השר לביטחון פנים גלעד ארדן מתפקידו, בכדי להדיח את מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך.

עו"ד מתתיהו אישר את הצטרפותו לצוות המשפטי שמלווה את ח"כ ביטן ומסר כי "תופעת ההדלפות מתוך חדרי חקירות היא רעה חולה, אשר פוגעת בטוהר ההליך השיפוטי, באמון הציבור במערכת אכיפת החוק ובמראית פני הצדק. אין בכוונתי להתייחס לתוכן פנייתי ליועץ המשפטי לממשלה"

ביטן מסר בתגובה לחברת החדשות: "לא הייתה כל שיחה ביני ובין נתניהו בעניין המשרד לביטחון פנים. במשרד מכהן שר מטעם הליכוד. שוב המשטרה מדליפה רכילות לא נכונה שאין לה כל קשר לחקירה המתנהלת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר לחברת החדשות: "הדברים מופרכים. ראש הממשלה לא התכוון למנותו לשר לביטחון פנים, וראש הממשלה גם אינו מתערב בסוגיית המפכ"ל". 

מטעם היועץ המשפטי לממשלה נמסר בתגובה: "פניית ח"כ ביטן התקבלה בלשכת היועמ"ש". 

החל להתייחס לשאלות החוקרים

חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) הגיע בשבוע שעבר (ג') פעם נוספת למשרדי להב 433, זאת במסגרת פרשת השחיתות לכאורה בעיריית ראשון-לציון.

מדובר בחקירה נוספת של יו"ר הקואליציה לשעבר, אשר כפי שפורסם ב"גלובס" נחקר לאחרונה לפני כחודש, אז ובשונה מחקירותיו האחרונות התייחס לשאלות החוקרים ולא שמר על זכות השתיקה.

יו"ר הקואליציה לשעבר ביטן, שכיהן בעבר כסגן ראש עיריית ראשון-לציון, חשוד בקבלת שוחד מממספר גורמים שונים, במרמה והפרת אמונים ובעבירות נוספות.

פי שפורסם בעבר ב"גלובס", במסגרת חקירת פרשת השחיתות לכאורה נגבו עדויות מפורטות מכמה שותפים לכאורה במעשי השחיתות, שלפי ההערכות מסבכות את ביטן במעשים. בנוסף, המשטרה תפסה כספים רבים ממקור לא ידוע בחשבון של אשתו של ביטן. המשטרה חושדת כי חלק מכספי השוחד הועברו לביטן בעת שהיה חבר כנסת. 

ביטן, שכיהן כאמור כיו"ר הקואליציה ופרש מתפקידו בגין חקירותיו, שמר עד כה על זכות השתיקה והביע בעבר את רצונו להתעמת עם שני גורמים מרכזיים שסיפקו עדויות למשטרה בתיק. מדובר בעד המדינה יוסף, בעל חנות הרהיטים שכונה "הבנקאי של ביטן", וזאת בשל מרכזיותו בפרשת העברתם לח"כ ביטן של רבים מכספי השוחד לכאורה; ובאיש העסקים דרור גלזר, החשוד במתן שוחד לצרוך קידום ענייניו בעיריית תל-אביב דרך ארנון גלעדי, המשנה לראש העיר תל-אביב.

האחרון שוחרר לאחרונה למעצר-בית בן 13 ימים, שלאחריו יורחק למשך כ-4 חודשים ממשרדי עיריית תל-אביב. גלעדי כבר נחקר בפרשה בתחילת דצמבר, שוחרר למעצר-בית, וסנגורו התבטא באמירה כי גלעדי סייע לאנשים מבלי לדעת שדוד ביטן גובה כספים על העזרה האמורה, כספים שלמעשה הפכו לכאורה לשוחד עבור ביטן.

ח"כ ביטן, שכיהן בעבר כסגן ראש עיריית ראשון-לציון, הוא אחד החשודים המרכזיים בפרשה השחיתות לכאורה בעיריית ראשון-לציון, שבמרכזה חשדות לקבלת שוחד על-ידי בכירים שונים בעירייה (ראש העיר דב צור, סגנו יוסי חממי והמשנה לו אייל מושיוב), בתמורה לקידום אינטרסים של קבלנים ואנשי עסקים שונים בראשון-לציון ומחוצה לה, בין השאר ביחס למתחם באזור לה-גווארדיה בתל-אביב.

צור, חממי ומושיוב חזרו בסוף דצמבר אשתקד לתפקידם בעיריית ראשון-לציון, לאחר שהורחקו ממנו אף הם, אולם נמנע מהם לתקופה מסוימת לקחת חלק בוועדות החשובות ביותר של הרשות המקומית - ועדת התכנון והבנייה וועדת המכרזים.