אפל ווטש בצבעי דגל הגאווה? לא ברוסיה

אפל חסמה את תצוגת צבעי דגל הגאווה כשמיקום המשתמש מראה שהוא ברוסיה

אפל ווטש עם צבעי דגל הגאווה / צילום: Shutterstock
אפל ווטש עם צבעי דגל הגאווה / צילום: Shutterstock

אפל חסמה את תצוגת צבעי דגל הגאווה עבור אפל ווטש ברוסיה. החברה הציגה את אפשרות התצוגה בצבעי דגל הגאווה בכנס המפתחים שלה WWDC ביוני, במטרה להילחם נגד אפליה כלפי הקהילה הגאה. אפל גם ידועה כחברה שמשתתפת במצעדי גאווה ומקדמת שוויון זכויות לקהילה הגאה.

מפתח ה-iOS גילרמה רמבו גילה כי תצוגת צבעי הגאווה מקודדת כך שלא תופיע אם האייפון של המשתמש מראה כי המיקום שלו הוא ברוסיה. הציוץ של רמבו שחושף את שורות הקוד הרלוונטיות הגיע אחרי מספר חודשים בהם משתמשי אתר רדיט ומשתמשים בפורום התמיכה של אפל תוהים מדוע התצוגה לא זמינה עבור משתמשים רוסיים.

ב-2013 רוסיה העבירה חוק נגד "תעמולה הומוסקסואלית" שמאיים בקנסות או מאסר על מי שיפיץ מה שרוסיה מחשיבה כהסתה. ייתכן שאפל מנסה שלא לעבור על החוק, שבית הדין האירופי לזכויות אדם קבע בעבר שמעודד הומופוביה ומתחזק דעות קדומות. אפל גם לא מוכרת ברוסיה רצועה לאפל ווטש בצבעי דגל הגאווה,שהיא משווקת ותורמת חלק מההכנסות ממכירתה לארגונים למען הקהילה.

ענקית טכנולוגיה אחרת דווקא בחרה לאתגר בעבר את המדיניות הרוסית. במהלך אולימפיאדת החורף שרוסיה אירחה ב-2014, גוגל פרסמה איור בעמוד הבית שלה בו נראים ספורטאים בענפי חורף שונים, על רקע צבעי דגל הגאווה. האיור הופיע גם בעמוד הבית של מנוע החיפוש ברוסיה.