הלפרין תבחן "רשימת הטאלנטים" שלא יועסקו ברשת

במסגרת המיזוג בין רשת וערוץ 10, הזכייניות גיבשו ביניהן רשימת בכירים בחברת החדשות שלא יוכלו לעבור מקשת לרשת לאחר המיזוג ומכירת החברה

הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין / צילום: איל יצהר
הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין / צילום: איל יצהר

המשא-ומתן בין רשת לקשת על מכירת חברת החדשות טרם הסתיים, והממונה על ההגבלים עסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, נדרשת להיכנס לבחינת ההליך. ל"גלובס" נודע כי הלפרין עורכת בדיקה לגבי רשימה של כ-25 טאלנטים מחברת החדשות שלהם לא תוכל רשת להציע הצעות מסחריות לאחר שיושלמו מכירת מניות רשת לקשת בחברת החדשות.

קשת ורשת התבקשו להעביר את הרשימה לממונה, כמו גם נתונים נוספים הנוגעים למהלך.

כזכור, לפני כחודש אישרה הממונה על ההגבלים העסקיים את בקשת המיזוג של רשת עם ערוץ 10, אך קבעה כי המהלך יתאפשר רק לאחר השלמת מכירת מניות רשת לקשת. שווי חברת החדשות המשותפת לשתי מחזיקות הרישיון הוערך ב-300 מיליון שקל. בפועל, לאחר המשא-ומתן הצטמק השווי לכדי 280 מיליון שקל - שמשמעותו היא כי קשת תידרש לשלם לרשת 140 מיליון שקל על-מנת להיוותר בעלים יחיד של חדשות 2.

מאחר שאחד מהנכסים המרכזיים של חברת החדשות הוא כוח-האדם, ההנהלה והעיתונאים בקשת חששו מסיטואציה שבה תנסה רשת להשתמש בכספי המכירה על-מנת לשאוב באמצעותו טאלנטים של החברה - דבר שעלול להחליש אותה. כדי למנוע אפשרות כזו גובשה רשימה של כ-25 טאלנטים בעלי הסכמי עבודה לטווח ארוך בחברת החדשות, שלהם לא יוכלו רשת או חדשות 10 להגיש הצעות.

לאחרונה החלל לדלוף מידע מחדרי המשא-ומתן, אז גם התברר קיומה של "רשימת ה-25" - דבר שעורר לא מעט תגובות. כך, למשל, ח"כ שלי יחימוביץ' צייצה בטוויטר כי "הטאלנטים של חברת החדשות: חברות וחברים, נכון שאתם לא עובדים במצוקה, אבל ההסכם הזה הוא בלתי חוקי בעליל. אתם לא רכוש של אף אחד, אי-אפשר לאסור להעסיק אתכם, וכמות העבירות שהאיסור הזה מכיל ארוכה מדי לטוויטר".

כעת מתברר כי לא רק יחימוביץ' והעיתונאים מבקשים לרדת לשורשו של עניין, אלא גם הממונה על ההגבלים העסקיים, שביקשה כאמור נתונים ופרטים על המהלך המתגבש. 

על פניו עלולה להיות פגיעה בחופש העיסוק של עובדי חברת החדשות שייכללו ברשימה כזאת, שכן בישראל קיימות רק שתי חברות חדשות גדולות בטלוויזיה, ולמי שנכלל ברשימה יהיה קשה יותר לבצע תזוזות או לשפר את מעמדו מול מעסיק, שכן לכאורה האלטרנטיבה המשמעותית האחרת הקיימת חסומה עבורו לפרק זמן מסוים. עם זאת, מקורבים מציינים כי הממונה נוטה לאשר את הסעיף ולא למנוע את השלמת העסקה.

דוברת הממונה על ההגבלים העדיפה שלא להתייחס לידיעה.