ברנמילר אנרג'י שורפת מזומנים; המניה ירדה 33% מתחילת השנה

החברה, שעדיין אין לה הכנסות, רשמה במחצית הראשונה של השנה הפסד של 7.3 מיליון שקל • בקופתה נותרו בסוף יוני מזומנים בהיקף של כ-19 מיליון שקל • רואי החשבון של החברה מציינים כי להערכת ההנהלה, "בידיה משאבים מספקים למימון המשך פעילותה לתקופה של לפחות 15 חודשים"

מניית חברת ברנמילר  אנרג'י של היזם אבי ברנמילר, שהצטרפה לבורסה בתל אביב באוגוסט אשתקד, לאחר שגייסה כ-45 מיליון שקל, צנחה ב-33% מתחילת השנה. בפברואר ביצעה החברה הנפקת מניות נוספת וגייסה עוד כ-20 מיליון שקל, אלא שמאז איבדה המניה כשליש מערכה - ושווי החברה התכווץ לכ-148 מיליון שקל.

החברה, שעדיין אין לה הכנסות, רשמה במחצית הראשונה של השנה הפסד של כ-7.3 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-18 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בקופתה נותרו בסוף יוני מזומנים בהיקף של כ-19 מיליון שקל.

רואי החשבון של החברה מצביעים על הפסד זה לצד תזרים שלילי של 12.5 מיליון שקל שנבע לחברה בתקופה זו, ומציינים כי להערכת הנהלת החברה "בידיה משאבים מספקים למימון המשך פעילותה לתקופה של לפחות 15 חודשים".

ברנמילר אמורה להתחיל לייצר הכנסות במהלך 2019 שכן החברה מקימה בימים אלה שני פרויקטים (תחנות כוח) במישור רותם ליד דימונה. לגבי הראשון מביניהם (רותם 1) מציינת החברה בדוחות כי היא התקשרה במארס "בהסכם למימון עם בנק מסחרי בישראל, שלפיו ברנמילר רותם עתידה לקבל הלוואה בסכום מצטבר של 25 מיליון שקל אשר צפויה להיפרע על פני תקופה של 10 שנים שתסתיים בחודש דצמבר 2028". 

ברנמילר אנרג'י - תעודת זהות
 ברנמילר אנרג'י - תעודת זהות

להערכת הנהלת החברה, "המימון הבנקאי צפוי להתקבל בזמן הקרוב ביותר וזאת לאחר שהושלמו מלוא התנאים הנקובים בהסכם על ידי החברה. בעקבות השלמת הליכי ההנפקה לציבור באוגוסט 2017 ובפברואר 2018 וקבלת ההלוואה כאמור, החברה מעריכה כי ביכולתה להשלים את הקמתו והפעלתו המסחרית של פרויקט רותם 1".

מתקן רותם 1, בהיקף של 1.5 מגוואט חשמל, מוקם בהשקעה של כ-47 מיליון שקל ואמור להתחיל לפעול במהלך 2019 למשך כ-20 שנה. ההכנסה השנתית מהמתקן צפויה לעמוד על כ-6.4 מיליון שקל. לאחר מכן אמור לקום רותם 2, מתקן בהיקף של 10 מגוואט, שצפוי להתחיל לפעול ב-2020, וברנמילר צפויה להשקיע בהקמתו כ-115 מיליון שקל. המתקן צפוי לספק הכנסה שנתית של כ-20 מיליון שקל למשך 20 שנה.

ברנמילר אנרג'י הוקמה לפני כשש שנים ועסקה בתחילת דרכה בפיתוח והקמה של שדות תרמו-סולאריים. המודל העסקי שלה התבסס על הקמה של שדות כאלה עבור יצרניות חשמל. לאחר כמה שנות פעילות החליטו בחברה להתמקד במערכת לאגירת אנרגיית חום - אחד הרכיבים שפותחו בחברה, ולמעשה, הפך להיות, לטענתה, היתרון התחרותי שלה.