ליאור ולירון אלוביץ: האאודי ו-3.3 מ' ש' שלנו, לא של ההורים

בניהם של בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ, החשודים במעורבות בתיק 4000, הגישו היום לבית המשפט את עמדתם בעקבות בקשת המדינה להאריך את צווי התפיסה של רכוש הוריהם

שאול ואיריס אלוביץ' בבית המשפט / צילום: שלומי יוסף
שאול ואיריס אלוביץ' בבית המשפט / צילום: שלומי יוסף

ליאור ולירון אלוביץ, בניהם של בני הזוג איריס ושאול אלוביץ, הגישו היום (ב') לבית משפט השלום בתל-אביב (השופט עלא מסארווה) את עמדתם ביחס לבקשת המדינה להאריך את צווי התפיסה שהוצאו ביחס לרכוש הוריהם, החשודים במעורבות בתיק 4000.

עמדת הבנים הוגשה בהמשך לדיון הסוער שהתקיים ביום חמישי האחרון בעניין רכושם של בני הזוג, אשר חשף לראשונה כי אשת ראש הממשלה שרה נתניהו חשודה בעבירות שוחד.

ילדיהם של בני הזוג אלוביץ טוענים כי יש לשחרר את רכב האאודי שנתפס על-ידי המשטרה, השייך לפי הנטען לבן ליאור. בנוסף מבקשים הילדים לשחרר שני חשבונות בנק השייכים לטענת השניים להם ולא להוריהם.

אותם חשבונות, כך נטען, מהווים חיסכון שפתחה איריס אלוביץ לשני ילדיה, אשר נפתחו בסמוך לבר-המצווה של הילדים. לפי פרסומים, ב"חשבונות הילדים" יש כ-3.3 מיליון שקל.

צו עיקול ל-4 דירות, 3 מכוניות וחפצי אומנות

שאול אלוביץ ורעייתו איריס נעצרו בפברואר השנה במסגרת סבב החקירות השני בתיק 4000, אז פשטה המשטרה על ביתם ותפסה רכוש בשווי עשרות מיליוני שקלים. בין היתר הוטל צו עיקול על 4 דירות של הזוג ברחוב יהונתן בתל-אביב וברחוב יואב בעיר ועל נכסים נוספים שלהם. כמו כן, נתפסו 3 מכוניות - המרצדס של שאול, האאודי ששייכת לפי הנטען לבן ליאור והאאודי ששייכת לאיריס.

בנוסף, נתפסו חשבונות בנק, חשבונות ניירות ערך ופוליסות ביטוח שבבעלות הזוג אלוביץ וכן חפצי אומנות, תכשיטים ופריטים נוספים שנלקחו מביתם. במסגרת החיפוש בביתם, בין היתר, הורידו חוקרי המשטרה את טבעות הנישואים של בני הזוג מאצבעותיהם וכן את העגילים שענדה איריס אלוביץ ואת השעון שענד שאול אלוביץ.

השניים חשודים בקיום מערכת יחסים שוחדית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר קידם לכאורה את ענייני בזק במשרד התקשורת בתמורה לסיקור מוטה לטובת משפחת נתניהו באתר וואלה מקבוצת בזק. זאת, בנוסף לחשדות נגד בעל השליטה בבזק ונושאי משרה בכירים בה, שהועברו לפני מספר חודשים לבחינת הפרקליטות לביצוע עבירות ניירות ערך, לפיהם נהגו אלוביץ ובכירי החברה בכספי בזק כבשלהם, קידמו אינטרסים אישיים, העבירו מידע אסור בלי מעצורים וקיבלו בתוך כך מאות מיליוני שקלים.

מפרוץ החקירה מנהלים בני הזוג אלוביץ - באמצעות עורכי הדין ז'ק חן ומיכל רוזן-עוזר - מאבק לשחרור חלק מרכושם התפוס מידי המשטרה, ומבקשים כי בית המשפט יורה על שחרור התכשיטים וחפצי האמנות שנתפסו, לטענתם, שלא כדין וללא צו.

בראשית אוגוסט זכו בני הזוג, המיוצגים על-ידי עורכי הדין ז'ק חן (שאול) ומיכל רוזן-עוזר (איריס), ל"עדנה" מסוימת במאבקם, לאחר שבית המשפט העליון הורה למשטרה להחזיר לידיהם את התכשיטים בשווי 600 אלף שקל שנלקחו מביתם בעת החיפושים שבוצעו במסגרת החקירה, ובהם טבעות הנישואים שהוסרו מאצבעותיהם של בני הזוג ועגילים שהוסרו מאזניה של איריס אלוביץ.