שכר השוטרים: ארדן קורא לשרים להצביע נגד הצעת נתניהו

ארדן טען כי האוצר ושר האוצר משה כחלון "הטעו את ראש הממשלה" והזהיר כי שרים שיתמכו בעמדת נתניהו ושר האוצר ישלמו על-כך מחיר פוליטי מצד עשרות אלפי משפחות השוטרים • "לבוא במהלך כזה בניגוד להחלטות בתי דין לעבודה זו החלטה פוגענית לא מוצדקת ולא מוסרית וגם תעשה נזק פוליטי ובצדק"

גלעד ארדן / צילום: תמר מצפי
גלעד ארדן / צילום: תמר מצפי

השר לביטחון פנים גלעד ארדן קורא לשרי הליכוד והבית היהודי להצביע נגד הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו למנוע הרחבת תוספת שכר המשולמת לאנשי הקבע גם לשוטרים, לסוהרים ולגמלאי השב"כ והמוסד, בעלות של כ-8 מיליארד שקל. בראיון לתוכנית הבוקר של ישי שנרב בגל"צ טען ארדן כי האוצר ושר האוצר משה כחלון "הטעו את ראש הממשלה" והזהיר כי שרים שיתמכו בעמדת נתניהו ושר האוצר ישלמו על-כך מחיר פוליטי מצד עשרות אלפי משפחות השוטרים.

הממשלה תתכנס מחר (ד') כדי לדון בהצעת ראש הממשלה לקבוע כי תוספת שכר המשולמת לאנשי הקבע בצה"ל בגין "העדר ביטחון תעסוקתי" משנת 2006 היא תוספת ייחודית שמנגנוני הצמדת השכר האוטומטיים החלים על שכר אנשי הקבע - לא יחולו לגביה. מדובר בתוספת שכר שקיבלו אנשי הקבע בצה"ל ב-2006 במסגרת הסכמת הצבא לקיצוץ אלפי תקנים בצבא הקבע.

השוטרים, הסוהרים, גמלאי השב"כ והמוסד עתרו לבית הדין לעבודה בדרישה לקבל אף הם את התוספת רטרואקטיבית משנת 2006. בתי הדין לעבודה קיבלו את העתירות אולם היועץ המשפטי לממשלה סבור כי ייתכן שבג"ץ יסכים לבטל את החלטותיהם אם הממשלה תתקן את ההחלטה מ-2006. על-פי נתוני האוצר עלות ההחזר הרטרואקטיבי של התוספת 7 מיליארד שקל בתשלום חד-פעמי ועלות התשלום הקבועה של התוספת מכאן ולהבא 620 מיליון שקל.

ארדן טען היום כי מדובר בנתונים שקריים שהאוצר מפיץ. הוא ציין כי גם לשוטרים ולסוהרים אין קביעות מובטחת ואין ייצוג של וועד עובדים וטען, בהסתמך על דוח לוקר, כי מספר אנשי הקבע בצה"ל כיום גבוה משהיה ב-2006. "אם מדובר באי ביטחון תעסוקתי, למה שילמו את התוספת הזאת גם לפנסיונרים? מדובר בתוספת שכר לכל דבר", אמר היום ארדן.

"יש החלטה הסטורית של עשרות שנים לא להפלות בין כוחות הביטחון כדי לא להפלות בין דם לדם. לבוא במהלך כזה בניגוד להחלטות בתי דין לעבודה זו החלטה פוגענית לא מוצדקת ולא מוסרית וגם תעשה נזק פוליטי ובצדק. יש פה עשרות אלפי משפחות שלפני ראש השנה לוקחים להם מה שמגיע להם בדין. אני מקווה שחבריי לליכוד ובבית היהודי יעשו טוב טוב חושבים לפני שהם מצביעים בעד החלטה כזאת".