אמות רכשה את מרלו"ג יוניליוור באיירפורט סיטי ב-105 מיליון ש'

תמשיך להשכיר לחברה את המבנה הלוגיסטי לתקופה של 24 שנה, בסכום המשקף תשואה שנתית של 6% לאמות

המרלו"ג של יוניליוור באיירפורט סיטי / צילום: בני פורמן
המרלו"ג של יוניליוור באיירפורט סיטי / צילום: בני פורמן

חברת אמות השקעות  מקבוצת אלוני חץ  רכשה את המרלו"ג של חברת יוניליוור בקריית שדה התעופה איירפורט סיטי תמורת 105.5 מיליון שקל. את התמורה שילמה אמות במלואה במעמד החתימה ממקורותיה העצמיים.

מדובר בהמשך מגמה המתחזקת בשוק הנדל"ן לרכישת מרכזים לוגיסטיים (מרלו"גים), שהביקוש להם עולה בעיקר בסמיכות לצירי תנועה ראשיים, שדות תעופה, מסילות רכבת ונמלים, בעקבות השינויים בשוק הקמעונאות והעלייה בצריכה אינטרנטית.

המרלו"ג בנוי על מגרש בן 15 דונם וכולל שטח בנוי של למעלה מ-10,000 מ"ר, כאשר מרבית שטחי הנכס משמשים כמרכז הלוגיסטי המרכזי של חברת יוניליוור. אל מרלו"ג זה משונעים המוצרים המיוצרים בארבעת מפעלי יוניליוור בישראל וכן כל המוצרים המיובאים, ובו מתבצעות פעילויות הליקוט, האריזה וההפצה של הסחורות לכל רחבי הארץ. יתר שטחי המבנה משמשים כמשרדי ההנהלה הראשיים של יוניליוור בישראל.

מלבד מכירת הנכס לאמות, חתמו הצדדים על הסכם שכירות, לפיו שוכרת יוניליוור מאמות את הנכס לתקופה של 10 שנים, עם אופציות להארכת תקופת השכירות עד לתקופה כוללת של 24 שנים, בדמי שכירות המשקפים תשואה שנתית של כ-6% (עם עלייה ריאלית בדמי השכירות במועד מימוש כל אחת מהאופציות). במהלך כל תקופת השכירות תנהל ותתחזק יוניליוור את הנכס באופן מלא, באחריותה ועל חשבונה.

אבי מוסלר, מנכ"ל אמות, מסר היום (ג'): "עסקה זו היא נדבך נוסף ביישום האסטרטגיה של אמות להגדלת פורטפוליו הנכסים שלה בתחום מרכזי הלוגיסטיקה בישראל, זאת לאור העלייה שחלה בנחיצותם של מרכזים אלה והביקוש הגובר להם, בעקבות השינויים החלים בעולם הקמעונאות. העסקה מצטרפת לעסקאות האחרונות שבצעה אמות בתחום זה בחודשים האחרונים, במסגרתן רכשה 3 מבנים לוגיסטיים במודיעין ובאריאל, בהיקף כספי של כ-320 מיליון שקל, וכן החלה בייזום והקמת מרכז לוגיסטי מתקדם עבור חברת שופרסל באזור התעשייה במודיעין".

יוניליוור ישראל מזון בע"מ היא חברה פרטית ותיקה בבעלות קונצרן יוניליוור האנגלו-הולנדי, אחד מתאגידי מוצרי הצריכה הגדולים בעולם הפועל בלמעלה מ-190 מדינות ברחבי העולם. החברה היא אחת מיצרניות ומשווקות המזון ומוצרי הצריכה הגדולות בישראל בתחומי המזון, הטואלטיקה והניקיון.

מטעם אמות טיפלו בעסקה עורכי הדין ורד צרור-ג'רסי ושי עדולם ממשרד פישר-בכר-חן-וול-אוריון, ומטעם יוניליוור - עורכי הדין לי מאור ונפתלי ניר ממשרד יגאל ארנון. העסקה בוצעה על-ידי אינטר ישראל יועצי נדל"ן.