נתניהו הורה לארדן לנהל מו"מ עם גימלאי המשטרה והשב"ס

(עדכון) - כ-200 איש מטעם ארגון גימלאי המשטרה והשב"ס הפגינו היום מול ישיבת שרי הממשלה והתפרצו לבניין רה"מ; טוענים כי המדינה הסתירה מהם תוספות שכר שהוענקו למשרתי הקבע בצה"ל במשך 12 שנה • בעקבות ההפגנה ישיבת הממשלה נדחתה מטעמי אבטחה, וקצין הביטחון של משרד רה"מ הגיש תלונה למשטרה

הפגנת גימלאי המשטרה והשב"ס
הפגנת גימלאי המשטרה והשב"ס

כ-200 איש מטעם ארגון גימלאי המשטרה ושירות בתי הסוהר יצאו להפגין היום (ד') בשעות הצהריים מול ישיבת שרי הממשלה והתפרצו לבניין ראש הממשלה. ישיבת הממשלה האמורה להתחיל בשעה זו נדחתה מטעמי אבטחה.

גימלאי השוטרים והסוהרים, המשמשים קול למשרתי הקבע במשטרה ובשב"ס (אשר אסור להם להפגין ולהתארגן כועד עובדים לפי חוק), טוענים כי המדינה הסתירה מהם תוספות שכר אשר הוענקו למשרתי הקבע בצה"ל, במשך 12 שנה. תחת הכותרת "היעדר בטחון תעסוקתי" שולמו תוספות לאנשי קבע, ואילו השוטרים נפגעו מן ההחרגה שלהם, וזאת בניגוד לכללים הקיימים מאז סוף שנות ה-70 בנוגע להשוואת מעמד השוטרים, הסוהרים, החיילים, אנשי השב"כ והמוסד. 

גמלאי המשטרה והשב"ס התפרצו למשרד ראש הממשלה

גימלאי המשטרה והשב"ס עתרו לבית הדין לעבודה וניצחו, וכדי לעקוף את פסק הדין ולאפשר העלאה לאנשי הקבע, מבלי לשלם לשוטרים ולסוהרים את המגיע להם, המליץ היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, שישיבת הממשלה היום תאשר החלטה לפיה התוספת תוענק רק למשרתי הקבע.

השר גלעד ארדן אמר אתמול (ג') ל"גלובס" כי הממשלה החליטה ללכת נגד החלטת בתי המשפט, וקרא לכל השרים להצביע נגד ההחלטה, כולל נגד עמדתו של ראש הממשלה. בנוסף, בראיון ל"גלובס" הוא אמר כי אם החלטת הממשלה לשלול את התוספת מן השוטרים והסוהרים תעבור היום, הוא יקדם הקמת ועד עובדים במשטרה כדי שהם יוכלו להיאבק למען זכויותיהם. 

בעקבות ההפגנה של גימלאי המשטרה והסוהרים וההתפרצות לבניין משרד ראש הממשלה, קצין הביטחון של המשרד, אביעד פייגין, הגיש תלונה רשמית למשטרת ישראל על הפרת סדר ופריצה לשטחי משרד ראש הממשלה.

הקב"ט מסר כי הוא דורש מהמשטרה לחקור באופן מיידי את הנושא ולנקוט את כל האמצעים כדי להביא לדין את הפורצים למתקן ואת העוברים על החוק במסגרת ההפגנה. 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שמע בישיבת הממשלה מהשר ארדן שלא התקיים משא-ומתן בין הגמלאים לאוצר. לאור זאת הנחה נתניהו את השרים ארדן וכחלון לנהל משא-ומתן עם הגמלאים ולהביא את תוצאותיו לממשלה בתוך 45 יום.

ארדן מסר היום: "‏אני שמח מאד שהממשלה קיבלה את עמדתי והחליטה שינוהל משא-ומתן ב-45 ימים הבאים בין המשרד לביטחון הפנים, המשטרה ושב"ס ובין משרד האוצר. אסור לאפשר להפלות לרעה ולפגוע בשוטרים ובסוהרים שנמצאים בחזית המאבק בטרור".

המשמעות של הודעת נתניהו וארדן היא שפסק הדין של בית הדין לעבודה, שקיבל את כל טענותיהם של השוטרים והסוהרים, ייכנס לתוקף ויחייב את המדינה לשלם להם. 

החלטת בית הדין לעבודה בנוגע לתוספות המגיעות לשוטרים והסוהרים נמצאת בתוקף (מזמן), אולם היועמ"ש טען כי כדי שהממשלה תוכל לעתור לבג"ץ נגד הפסיקה, יש צורך שהממשלה תעביר החלטה שמפרידה את זכויות השוטרים/סוהרים מזכויות משרתי הקבע (בהקשר של התוספת הספציפית). החלטת הממשלה הזו, כרגע, נדחתה ב-45 יום. 

תגובת מנכ"לית ארגון נשית השוטרים והסוהרים, אביגיל שררה, מסרה בתגובה להודעת הממשלה כי תיכנס למשא-ומתן עם השוטרים, הסוהרים והגמלאים: "אנחנו מברכים על ההחלטה החשובה והדרמטית שקיבלה ממשלת ישראל, בתום 8 שנות מאבק משפטי, להיכנס למשא-ומתן עם השוטרים, הסוהרים והגמלאים, למען פתרון וסיום טוב לכל סאגת נושא תוספת אי-הביטחון התעסוקתי. אנו מודים לשר ארדן שנלחם את מלחמתנו בממשלה והביא במו-ידיו את הצדדים לשולחן המשא-ומתן. אנו מקווים כי המשא-ומתן יביא לתשלום מלא של תוספת אי-הביטחון התעסוקתי לשוטרים, לסוהרים ולגמלאים בהקדם האפשרי. אין ספק כי עכשיו יהיה לשוטרים, לסוהרים ולגמלאי הארגונים חג שמח הרבה יותר". 

  • הפגנת גמלאי כוחות הביטחון בירושלים

    הפגנת גמלאי כוחות הביטחון בירושלים

  • הפגנת גמלאי כוחות הביטחון בירושלים

    הפגנת גמלאי כוחות הביטחון בירושלים

  • הפגנת גמלאי כוחות הביטחון בירושלים

    הפגנת גמלאי כוחות הביטחון בירושלים

  • הפגנת גמלאי כוחות הביטחון בירושלים

    הפגנת גמלאי כוחות הביטחון בירושלים

  • הפגנת גמלאי כוחות הביטחון בירושלים

    הפגנת גמלאי כוחות הביטחון בירושלים