מפגש פסגות: ורמוס רוכש 49% מבית ההשקעות של חגי בדש

נוקד קפיטל ומנהליה, בראשות ורמוס ושלומי ברכה, רוכשים כמחצית ממניות בית ההשקעות פורטה, שהקים ומנהל חגי בדש • דרכיהם העסקיות של ורמוס ובדש נפרדו לפני כמעט שמונה שנים, לאחר שהובילו יחד ולחוד את בית ההשקעות פסגות

חגי בדש / צילום ארכיון: איל יצהר
חגי בדש / צילום ארכיון: איל יצהר

כמעט שמונה שנים לאחר שנפרדו דרכיהם העסקיות של רועי ורמוס וחגי בדש, שהובילו יחד ולחוד את בית ההשקעות הגדול בישראל, פסגות, הם חוברים לפעילות עסקית משותפת. היום נודע כי נוקד קפיטל ומנהליה, בראשות ורמוס ושלומי ברכה (גם הוא יוצא פסגות), רוכשים 49% ממניות בית ההשקעות פורטה, שהקים ומנהל בדש. היקף העסקה ואופן התמורה לא נמסרו, הגם שהתמורה נגזרת כמקובל מהיקף הנכסים שמנוהל על-ידי פורטה.

עבור ורמוס ובדש מדובר במימוש של קשר חברי לסיבוב שני משותף בעולם העסקי (הקודם נמשך כעשר שנים). בסוף 2010 פרש ורמוס מניהול פסגות בטונים צורמים. בדש, שקודם בתקופתו של ורמוס למנהל פעילות הגמל של בית ההשקעות, מונה למנכ"ל פסגות במאי 2012 ועזב את בית ההשקעות באוגוסט 2016. מי שהחליף את בדש בגמל, ושהיה מנהל ההשקעות הראשי של החברה, הוא ברכה, שותפו הנוכחי של ורמוס להקמת נוקד קפיטל, המנהלת קרנות גידור.

מאז שהקימו את נוקד לפני כחמש שנים, ורמוס וברכה נהנים מהצלחה עסקית ניכרת, כשהם מנהלים בכמה קרנות גידור נכסים בהיקף של יותר מ-3 מיליארד שקל. קרנות נוקד קפיטל מתמחות בהשקעה בניירות ערך בתחומי החוב (לרוב איגרות חוב ב-Distress) ומניות.

נוקד היא גם בעלת עניין בבית ההשקעות ילין לפידות, וזאת דרך החזקה בחברה הציבורית אטראו, שעיקר עיסוקה הוא החזקה של מחצית ממניות ילין לפידות. ואולם, בעוד שבאטראו ההשקעה בוצעה מכספי המשקיעים בקרנות הגידור של נוקד, הרי שההשקעה בפורטה נעשית מכספי השותפים בנוקד, כך שורמוס, ברכה ושותפיהם הופכים באופן פרטי לשותפיו של בדש.

בית ההשקעות פורטה הוקם באוגוסט 2017 על ידי בדש, שהספיק לשמש קודם לכן במשך תקופה קצרה מנכ"ל מועדון הכדורסל מכבי תל אביב. בבית ההשקעות שבעה עובדים, והוא מנהל יותר מ-350 מיליון שקל, בקרנות נאמנות ובתיקים מנוהלים. פורטה עודנו בית השקעות קטן שנמצא בתחילת דרכו.

שותפי נוקד נכנסים לפורטה כאמור באמצעות רכישת 49% כנגד השקעה שתשמש לצורך התרחבותו העסקית. ככל הידוע, לא מדובר באקזיט עבור בדש, שלא ייקח כסף הביתה.

בדש ממשיך לנהל את בית ההשקעות המשותף ויהיה שיתוף פעולה בין הצדדים. במידה רבה, בדש, שיחזיק ב-51% ממניות פורטה, מחדש קשרים מהעבר וצופה קפיצת מדרגה בבית ההשקעות שהקים. ורמוס וברכה מסרו היום כי "בדש בנה מערכת איכותית ואנו שמחים לקחת בה חלק".  

אגב, נוקד הודיעו היום, נוסף על הכניסה לפורטה, גם על הרחבת צוות ההשקעות של החברה. זאת, עם הצטרפותם לנוקד של של ליאור גרינהויז, רן בן שאול, יפעת יבין ודן מירקוס.