נתב"ג שובר שיאים: גידול של 10% בנוסעים באוגוסט - 2.74 מיליון

מתחילת השנה עמדה תנועת הנוסעים בנתב"ג על יותר מ-15 מיליון, גידול של 12.5% מהתקופה המקבילה בשנה שעברה • ספטמבר צפוי להמשיך את התנופה בתנועה ולהסתכם עם יותר מ-2.2 מיליון נוסעים ב-14 אלף טיסות • בגזרת תיירות הפנים: 278 אלף תיירים ביקרו בישראל בחודש אוגוסט האחרון, עלייה של 10% לעומת אוגוסט שעבר

נתב"ג / צילום: שאטרסטוק
נתב"ג / צילום: שאטרסטוק

יותר מ-107 אלף נוסעים צפויים לעבור בנתב"ג מחר, יום חמישי, שצפוי להיות יום השיא של תנועת נוסעים בטיסות בינלאומיות במהלך חודש ספטמבר. המספרים הללו ממשיכים את תנופת הנוסעים של אוגוסט, במהלכו עברו בנתב"ג 2.74 מיליון נוסעים (בתנועת הלוך ושוב) - המספר הזה ממשיך לשקף את מגמת הגידול חודש בחודשו, כאשר אל מול אוגוסט שעבר מדובר בגידול של 10%. מתחילת השנה עמדה תנועת הנוסעים בנתב,ג על יותר מ-15 מיליון - 12.5% יותר מהתקופה המקבילה ב-2017.

חודש אוגוסט היה החודש של החברות הישראליות: אל-על הטיסה 650.6 אלף נוסעים, בדומה לאוגוסט שעבר; וארקיע ממוקמת שנייה עם 148 אלף נוסעים. ישראייר הטיסה 132.3 אלף נוסעים; ואחריהן טורקיש איירליינס שהטיסה 114 אלף נוסעים - גידול של 11% לעומת אוגוסט שעבר. נזכיר כי מרבית הנוסעים ממשיכים מאיסטנבול בטיסות המשך ליעדים שונים בעולם.

חברת הלואו קוסט ההונגרית וויז אייר ממשיכה להתחזק עם 109 אלף נוסעים בחודש אוגוסט - גידול של 45% ביחס לאוגוסט שעברף וכמובן איזי ג'ט, שמתחזקת ב-20% ל-81.5 אלף נוסעים. התנועה החזקה ליוון מיקמה אחריה את חברת התעופה אגאן עם כ-80 אלף נוסעים, בדומה לאירופלוט הרוסית, שגם דרכה עיקר הנוסעים ממשיכים ליעדים אחרים ממוסקבה.

מתחילת השנה הטיסה אל-על קרוב ל-4 מיליון נוסעים - מספר שמצביע על יציבות ביחס לשנה שעברה, או במילים אחרות על היעדר עלייה בדומה לחברות האחרות שממשיכות לקטוף את פירות הגידול בתנועת הנוסעים: טורקיש איירלינס, החברה הזרה החזקה בישראל, הטיסה 712 אלף נוסעים מתחילת השנה - גידול של כ-10%; וויז אייר מוקמה שלישית עם גידול של 70% ותנועה של 701.3 אלף נוסעים; איזי ג'ט מדורגת רביעית מתחילת השנה עם כ-649 אלף נוסעים (גידול של 25%); ואירופלוט חמישית עם כ-504 אלף נוסעים - ירידה של כ-5% מתחילת השנה.

באופן לא מפתיע, יוון היא המדינה שבה ביקרו הכי הרבה נוסעים באוגוסט, כך לפי 273 אלף נוסעים (הלוך ושוב); אחרי טורקיה - כאמור בעיקר כיעד ביניים; שלישית איטליה; ולאחר מכן ארה"ב, צרפת וגרמניה. יעדים שחווים גידול משמעותי הם אייזרבייג'ן, הודו, מאלטה ומולדובה - מה שמלמד שהישראלים מאמצים יעדים בהתאם לתפריט שמציעות החברות בעיקר במסגרת חבילות.

ספטמבר כאמור ממשיך את התנופה בתנועת הנוסעים וצפוי להסתכם עם יותר מ-2.2 מיליון נוסעים ב-14 אלף טיסות.

גידול גם בתנועת התיירים לישראל

278 אלף תיירים ביקרו בישראל בחודש אוגוסט האחרון, עלייה של 10% לעומת אוגוסט שעבר. מאז תחילת 2018 נכנסו לישראל 2.6 מיליון תיירים, שלפי הערכות משרד התיירות הכניסו למדינה 3.9 מיליארד דולר. בחודש אוגוסט לבדו מעריכים כי התיירים הוציאו 414 מיליון דולר. מספר התיירים שפקדו את ישראל מתחילת השנה עלה ב-16.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

שר התיירות, יריב לוין, מסר: "חודש אחר חודש אנו ממשיכים להגיע להישגים ושיאים חדשים במספרי התיירים הנכנסים לישראל. זאת הוכחה להצלחה של פעולות השיווק והמהלכים החדשניים שאנו מבצעים, יחד עם עידוד חברות התעופה וההשקעה בתשתיות. ענף התיירות ממשיך להיות גורם משמעותי משפיע על המשק ותורם תרומה בלתי רגילה לתעסוקה ולכלכלה הישראלית".

לפי נתוני המשרד, מדינות שרשמו גידול במספר התיירים שהגיעו כוללות את ספרד עם גידול של 48%, איטליה עם גידול של 43% וברזיל עם 52% גידול. לפי בדיקה שערך אתר בוקינג.קום, המדינות מהן הגיעו הכי הרבה תיירים (נכון לחודש יולי), על סמך הזמנות שבוצעו בפועל דרך האתר, הן גרמניה, צרפת ורוסיה, ואחריהן ארה"ב ופולין.

עוד עולה כי תל-אביב וירושלים הן הערים הפופולריות ביותר להזמנת מקומות אירוח על-ידי מטיילים מחו"ל - פתרונות הלינה המבוקשים הם בעיקר בתי מלון, אבל בבוקינג.קום מזהים גם ביקוש להוסטלים, דירות להשכרה קצרת-טווח ובתי הארחה.

במהלך השנה שחלפה חברות תעופה, בהן ריאנאייר או וויז אייר, הגדילו את הפעילות שלהן עם הוספת יעדים וטיסות. אליהן הצטרפו גם חברות חדשות בנוף הישראלי, דוגמת האחרונה שבהן, סצ'ואן איירליינס הסינית. משרד התיירות מתמרץ את החברות הזרות שמפעילות טיסות מיעדים חדשים, אותם הוא מגדיר כבעלי פוטנציאל להבאת תיירים לישראל, ס'צואן, לשם הדוגמה, תפעיל 3 טיסות שבועיות ותקבל סכום של 250 אלף אירו לכל טיסה.